Jak zwiększyć testosteron?

Testosteron jest podstawowym hormonem potrzebnym do zwiększenia masy mięśniowej i wytrzymałości mięśni. Dobry program ćwiczeniowy, samodyscyplina i godziny spędzone na siłowni pomogą osiągnąć ci wymarzony cel. Proces przyrostu masy mięśniowej może jednak znacznie przyśpieszyć zwiększenie poziomu testosteronu w naszym organizmie. Nie oznacza to, iż należy przyjmować steroidy czy inne chemiczne suplementy – często sprzedawane nielegalnie. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak w naturalny sposób zwiększyć poziom testosteronu, który pomoże ci zbudować większą masę mięśniową.

#1 Bądź szczupły!

Oczywiście ,,szczupły” w sensie niskiego poziomu tkanki tłuszczowej. Mało co tak szkodzi twojemu testosteronowi, jak tłuszcz. Niektórzy mówią, że tłuszcz pożera ,,teścia” i wypluwa go jako estrogen. Im więcej tłuszczu, tym więcej estrogenu a tego chyba nie chcesz.

#2 Odrzuć stres!
Czym innym są ,,mocne wrażenia” z typowo męskich rozrywek i chwile strachu podczas skoków spadochronowych, a czym innym stres beznadziejny, wynikający ze złej pracy, złych relacji osobistych, stres długofalowo zwiększający wydzielanie kortyzolu. Pamiętaj! Kortyzol rywalizuje z testosteronem o receptory w komórkach mięśniowych.

#3 Unikaj alkoholu!
Alkohol ogranicza jądra w produkcji testosteronu natychmiast po wypiciu. Działa na mózg, zmniejsza wydzielanie testosteronu. Jeśli po nocnej imprezie pójdziesz na trening – to jeszcze bardziej przyczynisz się do tego ograniczenia. Jeśli już musiałeś się napić – lepiej potem odpocznij.

#4 Patrz na dziewczyny
Badania pokazały, że mężczyźni podczas rozmowy z atrakcyjnymi kobietami mieli wyższy poziom ,,teścia” o 30% od facetów którzy byli tylko w męskim gronie.

#5 Nie zajedź się!
Ostry, intensywny trening jest okej, ale po nim trzeba wiedzieć, kiedy zrobić następny. Stan chronicznego przetrenowania pozbawia cię szansy na produkcję wystarczającej ilości testosteronu.

#6 Mięso!
Mięso jest niezbędne dla utrzymania prawidłowej produkcji testosteronu w twoim organizmie. Wegetarianie co prawda twierdzą,że są w stanie zabezpieczyć sobie dość protein, ale proteiny roślinne obniżają poziom wydzielania ,,teścia”, niestety…

#7 Nie stylizuj (się)
Środki do stylizacji, niektóre preparaty nawilżające, niektóre kosmetyki mają w składzie ,,coś” podobnego do estrogenów co nazywa się paraben. Nie znaczy to, że masz chodzić brudny i śmierdzący, ale pamiętaj o umiarze.

#8 Nie nalewaj…
…nie nalewaj sobie sam paliwa. Badania wykazują, że ekspozycja na opary paliwa może zawalić twój testosteron. Wykazały to badania przeprowadzone w Iranie na reprezentatywnej grupie mężczyzn.

#9 Tłuszcz? Tak!
Oczywiście mowa o dobrych tłuszczach, w odpowiednich proporcjach. Nie możesz stosować diet nisko-tłuszczowych, nie możesz wyglądać jak anorektyczne modelki. Niski poziom tkanki tłuszczowej to jedno, a wychudzenie to drugie.

#10 Śpij
Śpij tyle, ile potrzebujesz, bez tego nocnego wypoczynku twój organizm nie wyprodukuje dostatecznej ilości testosteronu.

#11 Seks
Nie unikaj erekcji, podniecaj się, przebywaj wśród kobiet, które na ciebie działają. To jest samo nakręcający się mechanizm. Im więcej okazji do … tym bardziej jesteś do nich zdolny.

Powodzenia

Źródło: kulturystyka i fitness

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest