Korzyści zdrowotne suplementowania ashwagandhy przez mężczyzn – libido, energia i nie tylko

Ashwagandha staje się jednym z najpopularniejszych suplementów ziołowych na całym świecie. Nie powinno to stanowić niespodzianki, biorąc pod uwagę jej niezwykły wpływ na nasz organizm. Ashwagandha jest często stosowana przez kobiety, ale oferuje również ogromne korzyści zdrowotne dla mężczyzn. Omawiamy najważniejsze z nich.

Czym jest ashwagandha?

Ashwagandhę stosuje się od tysięcy lat w medycynie ajurwedyjskiej. Jest ona znana ze swoich właściwości odmładzających i adaptogennych. Skutecznie reguluje gospodarkę hormonalną oraz układ odpornościowy, łagodzi stres, zwiększa poziom energii i poprawia koncentrację.

Wpływ na zwiększenie poziomu testosteronu

Testosteron jest głównie męskim hormonem. Jego poziom w organizmie zwykle spada wraz z wiekiem, ale może być również ograniczany u młodych mężczyzn, np. z powodu przewlekłego stresu. Typowe objawy niskiego poziomu tego hormonu to zmniejszenie popędu seksualnego, zmęczenie, zaburzenia erekcji, zwiększenie tkanki tłuszczowej, utrata masy mięśniowej i kostnej oraz wahania nastroju. Badania wykazują, że suplementacja ashwagandhy u mężczyzn doprowadziła do znacznego wzrostu poziomu testosteronu, poprawy jakości nasienia i wyższego poziomu antyoksydantów.

Skuteczna redukcja kortyzolu

Kortyzol, hormon stresu, jest fizjologicznie uwalniany w odpowiedzi na stres. To problematyczne, gdy stres jest przewlekły, a poziom kortyzolu staje się chronicznie podwyższony. Zarówno kortyzol, jak i testosteron powstają z tego samego źródła w organizmie, dlatego duże zapotrzebowanie na kortyzol będzie miało negatywny wpływ na produkcję testosteronu. To wyjaśnia, w jaki sposób stres może wpływać u mężczyzn na libido, energię, przyrost masy ciała i nastrój. Dobrą wiadomością jest to, że ashwagandha (www.auraherbals.pl) może również obniżyć poziom kortyzolu. Badanie wykazało, że suplementacja tym składnikiem u osób dorosłych z przewlekłym stresem znacznie obniżyła poziom kortyzolu w porównaniu z grupą kontrolną.

Zwiększenie masy i siły mięśni

Suplementacja ashwagandhy wiąże się również ze wzrostem masy i siły mięśniowej. Badanie kliniczne z udziałem młodych mężczyzn z niewielkim doświadczeniem w treningu oporowym wykazało, że codzienne przyjmowanie ashwagandhy przez okres 8 tygodni, w połączeniu z odpowiednim zestawem ćwiczeń, skutkowało znacznym wzrostem masy i siły mięśniowej. Ponadto badani doświadczali mniejszych uszkodzeń tkanki mięśniowej, wywołanych wysiłkiem fizycznym oraz szybciej spalali zbędne kalorie.

Jak suplementować ashwagandhę?

Ashwagandha jest ogólnie bezpiecznym składnikiem, ale podobnie jak w przypadku każdego suplementu ziołowego, zaleca się jej przyjmowanie skonsultować z lekarzem. Suplement można stosować w postaci płynnego ekstraktu lub proszku (z proszku powstaje np. pyszne latte ashwagandha z cynamonem i mlekiem migdałowym). Wiele osób przyjmuje ashwagandhę także jako składnik Księżycowego Mleka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest