Kreatyna – cała prawda

Artykuł ten adresowany jest głównie do początkujących kulturystów i ma on za zadanie przedstawienie kilku informacji i reguł których powinno się przestrzegać.

Zacznijmy od tego co to jest kreatyna. Wielu początkujących kulturystów uważa go jako środek który zastąpi im wszelkie ćwiczenia dając przy tym wyśmienitą sylwetkę. Nic bardziej mylnego.

Kreatyna jest to bez wątpienia jeden z najbardziej znanych suplementów. Bez jakichkolwiek środków ubocznych powoduje wzrost siły i masy w niedługim czasie.
Kreatynę powinno się stosować mając już jakieś doświadczenie treningowe i staż na siłowni.
Osoby rozpoczynające swoją przygodę z siłownią często sięgają od początku po ten suplement.

Czy jest to dobre ??
Tak. Jednak w pierwszych miesiącach trenowania nie jest to potrzebne a później może się odbić na ćwiczeniach.
Może okazać się, że bez kreatyny nie będziecie mogli brać ciężarów, które wcześniej moglibyście podnieść bez problemowo.

Kreatynę powinno się brać po około 3 miesiącach systematycznego treningu.
Do tego czasu powinno się ukształtować siłę by sięgnąć po suplementy.

Kiedy brać ??
Kreatyny nie powinny brać osoby poniżej 16 roku życia. Wiek ten jest chyba dolną granicą po której można brać tego typu dodatki.W tym wieku kreatyna nie powinna być brana.
Na pewno widocznie zwiększy siłę i masę a co za tym idzie pomoże nam w osiągnięciu naszej wymarzonej sylwetki.

Główne reakcje, które powoduje kreatyna to zwiększenie siły i masy ale oprócz tego powoduje szereg innych zachowań takich jak większa odporność na ból, odporność na stres, większe wchłanianie białek.

Pierwsze efekty brania kreatyny są widoczne po około tygodniu.
Podczas cyklu trzeba pamiętać o prawidłowym odżywianiu.
Dieta powinna być wzbogacona w białko i węglowodany oraz co bardzo ważne: należy pić dziennie minimum 3 litry wody (najlepiej niegazowanej).

W przypadku niewystarcząjącej ilości wody mogą wystąpić bardzo silne skurcze – głównie w nogach. Są one bardzo silne.

Do kreatyny dobrym rozwiązaniem jest branie białka, gdyż wtedy można osiągnąć najwyższe efekty w postaci dobrego budulca dla mięśni.

Po cyklu powinno się odczekać 6 tygodni by rozpocząć kolejną kurację.
W przeciwnym przypadku mogą wystąpić spadki siły a trening nie będzie tak żywiołowy jak podczas pierwszego cyklu.

Myślę, że przedstawiłem kilka prawd, które mówią o kreatynie.
Chciałem tutaj pokazać jak brać, kiedy brać i co z tego będziemy mieli. Ważne, by osoby, które chcą sięgnąć po kreatynę pierwszy raz wiedziały jak to robić, znały efekty i skutki które mogą wystąpić przy niewłaściwym braniu.

1 komentarz do “Kreatyna – cała prawda

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest