Kulturystyka sportem całodobowym

Godziny ciężkiego treningu, zmuszanie mięśni do granic wytrzymałości, pot kapiący z czoła…czy teraz już wiesz, że proces powodujący wzrost siły i objętości mięśni nie ma miejsca w klubie? Twoje mięśnie rosną kiedy odpoczywasz. (Trening siłowy inicjuje ten proces, ale prawidłowe pożywienie i odpoczynek są także niezbędne). Jeżeli lubisz się co tydzień bawić na przyjęciach lub nie jesz wysokobiałkowego pokarmu twoja ciężka praca w klubie nie będzie należycie nagradzana przez organizm.

Jeszcze jeden wspólny błąd popełniany przez początkujących. Trenują za dużo i zbyt szybko. Oto przykład jak przesada może nas wypalić: „Jeśli 10 serii jest dobre, to 15 jest lepsze, a 20 będzie jeszcze lepsze”. Taka mentalność prowadzi do przetrenowania, która hamuje, a nawet niweczy postępy.

Oto kilka uwag jak postępować w klubie i poza nim:

— Nigdy nie trenuj grupy mięśniowej, którą czujesz po poprzednim treningu
— Nie wykonuj więcej ćwiczeń i serii zalecanych tutaj
— Zwiększaj intensywność każdej serii, a nie długość treningu
— Zaplanuj dni odpoczynku, aby twoje mięśnie wypełniły się paliwem potrzebnym do następnego treningu. (Nie siedź w tym czasie bezczynnie na tyłku, ale uprawiaj np. aerobik, by pozbyć się tłuszczu.)
— Śpij około 7-9 godzin dziennie
— Jeśli uprawiasz jeszcze jakiś inny sport to musisz sobie zdawać sprawę, że obniża to twoje zdolności regeneracyjne i zasoby energii
— Po każdych trzech miesiącach treningów zrób sobie dwutygodniową przerwę
— Odżywiaj się jak kulturysta, zgodnie z postawionym sobie celem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest