Liczy się jakość a nie ilość

Ćwiczenie póznym popołudniem i wieczorem, kiedy temperatura ciała jest najwyższa, podwyższa ją jeszcze bardziej. Powoduje to, że przed snem i w nocy spada ona do niższego niż zwykle poziomu, co pozwala na mocniejszy sen.

Wielu znawców kulturystyki uważa, że najcięższe ruchy należy wykonywać na początku każdej sesji; szczególnie tyczy to się treningu klatki piersiowej;

Dobry program powinien być stałym programem; po co zmieniać coś co daje widoczne efekty!

Powinno się jesć jak najwięcej drobiu; przykładowo mięso kurczaka zawiera 65% wody, aż 30% białka i tylko 5% tłuszczu; dodatkowo także zawiera duże ilosci aminokwasów egzogennych oraz witaminy z grupy B (B3, B6);

Błonnik jest jedną z substancji decydujących o prawidłowym funkcjonowaniu układu pokarmowego, stymuluje jego pracę, wspomaga trawienie pokarmów, a także wpływa na wydzielanie insuliny, wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej oraz reguluje gospodarkę węglowodanową; na każde spożyte 100 kalorii powinno przypadać 10-15 gram błonnika; główne zródła to : owoce, warzywa, chlep pełnoziarnisty, kaszy;

Wielu kulturystów, szczególnie poczatkujących, nie zwraca należytej uwagi na dwa problemy zasadnicze, leżące u podstaw treningu – należytego rozciagnięcia mięsni podczas ćwiczeą oraz uruchamiania włókien mięsniowych obydwu typów; można powiedzieć, że najlepiej byłoby, gdyby kulturysci trenowali jak najwięcej przy obciążeniu równym 60% jednego powtórzenia maksymalnego;

Aeroby wcale nie przyczyniaja się do spalania wielu kalorii, a jeśli po pewnym czasie nasz organizm zaczyna kortyzol, który powoduje powstrzymanie działania hormonu wzrostu, to po co marnować czas treningu na ćwiczenia, które nie buduja mięsni; aeroby zwiększaja głównie tylko wytrzymałość;

Ćwiczenie póznym popołudniem i wieczorem, kiedy temperatura ciała jest najwyższa, podwyższa ją jeszcze bardziej. Powoduje to, że przed snem i w nocy spada ona do niższego niż zwykle poziomu, co pozwala na mocniejszy sen.

Doświadczenia potwierdzaja, że najwięcej siły mamy w południe, ale zdolności aerobowe są najlepsze po południu.

Wizualizacja to przekonywanie siebie, że możesz z miesiąca na miesiąc stawać się silniejszy, bardziej smukły, zdrowszy i szczęśliwszy.

Popularny w latach 80. program „pchaj i ciągnij” polega na trenowaniu jednego dnia mięsni, które odpychają ciężar od ciała (klatka, ramiona, triceps), a następnego tych, co przyciagają (plecy, biceps)

W treningu siłowym większość ludzi traifa na tamę i nie może już zwiększać swojej siły. Należy wtedy zmienić częstotliwość treningu lub poziom obciażenia.

Podziel się z innymi:

Zobacz również

Skomentuj