Nadesłany przez: Hades dnia 3.05.2012, 6:20:00 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 6380 odsłon

Trening w kulturystyce Trening w domu bez sprzętu

Trening w domu bez sprzętu
Trening domatora - ćwiczenia w domu przez przyrządów… Jest to trening ogólnorozwojowy mający na celu poprawę wytrzymałości, kondycji i wspomaganie po dłuższych przerwach, a także dla osób zaczynających dopiero przygodę z kulturystyką.

Trening wykonuje się 3-4 razy w tygodniu. Czas trwania to 45 minut. Za każdym razem wykonuje się te same ćwiczenia i w tej samej kolejności. Okres w jakim chcemy ćwiczyć tym systemem jest dowolny. Ostatnią rzeczą jest to, że systematycznie staramy się zwiększać ilości powtórzeń w seriach. Tym sposobem doskonale wyrabiamy sobie siłę budując jednocześnie wspaniały fundament pod prawdziwe treningi siłowe.

Trening Domatora:

Rozgrzewka 5 minut ( wymachy ramion , skłony , przysiady itp.)
Podciąganie na drążku ( uchwyt klasyczny )
Brzuszki ( unoszenie nóg w leżeniu )
Pompki
Brzuszki ( spięcia )
Pompki w podporze tyłem
Przysiady

Jest to podstawowy schemat naszego treningu. Zaczynamy do jednego przejścia przez cykl, a potem staramy się przejść jak najwięcej razy.

Zmieniamy tylko ilość powtórzeń w kolejnych cyklach, bo nie jesteśmy w stanie wykonać pod rząd tylu np. pompek.

Jak robiłem tak ( doszedłem do pięciu cykli po 2 miesiącach )

15 x podciąganie , od razu brzuchy x 70 , 2 minuty przerwy i 130 pompek , od razu 50 spięć , odpoczynek 2 minuty i pompki w podporze x 50. 3 minuty odpoczynku i znowu to samo tylko zmniejszałem liczbę powtórzeń w seriach. I tak 2,3 , a potem i 5 cykli pod rząd w niecałą godzinę. Przysiady raz na koniec ostatniego cyklu x 100.

Jednie co zmieniałem w cyklach to pompki w kolejnych cyklach robiłem różnie. Np. w pierwszym klasyczne w drugim wąsko z nogami na taborecie i jeszcze na trzech taboretach bardzo głęboko.