Nadesłany przez: Hades dnia 13.06.2012, 5:37:09 Ocena: 10.00 (1 głos) Oceń artykuł 42511 odsłon

Treningi Arnolda Trening klatki piersiowej według Arnolda

Trening klatki piersiowej według Arnolda
Arnold zawsze znany był z wielki bicepsów jednak jeszcze lepiej rozwiniętą miał klatkę piersiową, dzięki niej stał się ikoną kulturystyki. Siedmiokrotny Mr. Olympia zaznacza, że był to jeden z jego mocnych punktów, ale taki rozwój mięśni wcale nie przyszedł łatwo. Klatka Arnolda rozwijała się ponieważ poświęcał jej bardzo dużo uwagi, ćwicząc ją na początku treningu.

Arnold zaprzecza, jakoby posiadał sekret na rozwijanie klatki – to po prostu ciążka praca. Podczas gdy dzisiejsi kulturyści ćwiczą klatkę nie więcej , niż raz w tygodniu, Arnold robił to 2-3 razy w tygodniu, a każdy trening składał się 25-30 lub więcej serii podstawowych w ruchu, przy znacznie mniejszym wykorzystaniu maszyn.

Oprócz dużej objętości pracy treningowej można było nazwać jego treningi katorżniczymi. Arnold przez cały czas ćwiczył na dużych ciężarach z pełnym zaangażowaniem.

Wyciskanie leżąc było podstawowym ćwiczeniem w treningu klatki piersiowej. „Powoduje ono wzrost siły, masy i gęstości mięśni, nie tylko w obrębie klatki, ale również w przednich partiach mięśni naramiennych i tricepsach".

Zasadą którą zawsze się trzyma jest stosowanie treningu piramidalnego, stopniowo zmniejszając liczbę powtórzeń i zwiększając za każdym razem objętość.

„Oczywistym jest, że trzeba ćwiczyć każdą część mięśnia piersiowego, aby uzyskać pełen rozwój całego mięśnia” - stwierdza Arnold.
„ Musiałem więc trenować górna środkowe, dolne, wewnętrzne i zewnętrzne partie piersiowe"

Aby ćwiczenia na klatkę były możliwie najskuteczniejsze, trzeba stosować różne kąty – poziomą, podniesioną i opuszczoną ławkę – które pobudzają mięśnia w odmienny sposób.

Ponadto zmieniając sztangę na sztangielki, możesz ćwiczyć mięśnie w większy, zakresie ruchu, co potencjalnie zwiększa stymulację mięśniową.

Arnold czasami wykorzystywał technikę superserii, które okresowo wykonywał na klatkę i grzbiet. Po serii wyciskania na ławce robił serię podciągania sztangi w opadzie. Ćwiczenia dwóch przeciwstawnych grup powoduje niesamowite napompowanie górnych partii ciała.

Trening klatki piersiowej Arnolda:

Wyciskanie sztangi lub sztangielek na ławce poziomej 6 x 15,10,8,6,6,4
Wyciskanie sztangi lub sztangielek na ławce skośne/głową do góry 5 x 10,8,6,6,4
Rozpiętki 5 x 10,8,8,8,6
Pompki na poręczach 5 x 15,10,8,8,8
Przenoszenia sztangi 3 x 15