Nadesłany przez: Hades dnia 12.08.2012, 2:38:16 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 5419 odsłon

Pozowanie w kulturystyce Najszersze grzbiety przodem - pozowanie

Najszersze grzbiety przodem - pozowanie
Komisja sędziowska ocenia proporcje ciała oraz wszystkie mięśnie widziane z przodu. Także stosunek mięśni najszerszych grzbietu do bioder. Większość zawodników dla polepszenia ogólnych proporcji ciała mocno wciska dłonie w boki. Zmniejsza to obwód talii.




najszersze grzbietu przodem, pozowanie, zawodyStoimy, nogi lekko ugięte w kolanach, pięty blisko siebie, palcami na zewnątrz, ręce mocno ugięte w łokciach, dłonie zaciśnięte, "wbite" w boki tułowia na wysokości punktów rozpoczęcia mięśni najszerszych grzbietu, łokcie mocno odchylone do tyłu. Napinając mięśnie najszersze, łokcie przesuwane są do przodu. Brzuch wciągnięty, głęboki wdech. Dzięki temu klatka piersiowa unosi się w górę i górne części mięśni najszerszych grzbietu poszerzają się.Końcowym elementem przyjmowania pozy jest mocne napięcie wszystkich mięśni, z wyłączeniem mięśni brzucha

Komisja sędziowska ocenia proporcje ciała oraz wszystkie mięśnie widziane z przodu. Także stosunek mięśni najszerszych grzbietu do bioder. Większość zawodników dla polepszenia ogólnych proporcji ciała mocno wciska dłonie w boki. Zmniejsza to obwód talii.

Podczas prezentacji tej pozy, pamiętaj aby:

- nie wysuwaj łokci przed tułów
- nie unoś barków w górę
- napinaj mięśnie ud
- nie odchylaj zbytnio tułowia