Nadesłany przez: Hades dnia 12.08.2012, 2:46:24 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 5356 odsłon

Pozowanie w kulturystyce Bicepsy tyłem - pozowanie

Bicepsy tyłem - pozowanie
Stojąc tyłem, lewą lub prawą nogę lekko ugiąć w stawie kolanowym, kierując palce stopy i kolano na zewnątrz. Jedną nogę odstawić nieco w bok cofając i zrobić wspięcie na palce uginając ją w kolanie. Odstawienie nogi w bok, pozwala na lepsze zademonstrowanie mięśni dwugłowych uda, oraz pozostałych mięśni wewnętrznych uda.




bicepsy tyłem, zawody, pozowanieZ tej pozycji unieść ręce w górę, a następnie uginając je w łokciach i nadgarstkach, powoli opuścić w dół. Ruch opuszczania zakończyć wówczas, kiedy łokcie znajdą się na linii barków. Równolegle z opuszczeniem rąk, opuścić również barki, dzięki czemu mięśnie najszersze grzbietu nieco się poszerzają. Mocno wyciągnąć brzuch i zrobić głęboki wdech. Spowoduje to uniesienie klatki piersiowej, dzięki czemu górna część mięśni najszerszych grzbietu jeszcze się poszerza. Tułów nieco odchylić do tyłu.

Sędziowie oceniają wszystkie widziane z tyłu mięśnie. Oceniane są również ogólne proporcje ciała.

Podczas prezentacji tej pozy, pamiętaj aby:

- nie ściągać zbytnio barków do siebie
- nie garbić się
- nie unoś łokci za wysoko
- napinaj mięśnie dwugłowe jak i prostowniki grzbietu