Nadesłany przez: Hades dnia 16.02.2013, 19:11:19 Ocena: 5.00 (3 głosów) Oceń artykuł 28367 odsłon

Ćwiczenia na mięśnie brzucha Trening brzucha w domowych warunkach

Trening brzucha w domowych warunkach
Podczas wykonywania treningu brzucha trzeba pamiętać o jednej, ale to bardzo ważnej rzeczy. Ćwiczenia które wykonujesz dzielą się na te które angażują dolne lub górne części mięśni brzucha. Bardzo ważne jest byś swój trening brzucha rozpoczynał/a od dolnych partii i kończył/a na górnych, a nie odwrotnie.

Dodatkowo jeżeli chcesz zrzucić zbędny tłuszcz z brzucha powinieneś dokładnie przeanalizować swoją dietę oraz przynajmniej 2 razy w tygodniu wykonywać 30 minutowy trening kardio (bieganie, pływanie, jazda na rowerze, jada na rolkach, a nawet łyżwach).

Poniżej przedstawiam oraz opisuje jak wyglądają ćwiczenia na górne i dolne partie mięśni brzucha.

GÓRNE PARTIE:

Brzuszki:

1. Połóż się na plecach
2. Ręce skrzyżuj na klatce piersiowej lub daj za głowę. Zegnij kolana.
3. Podnieś się powoli używając do tego tylko mięśni brzucha. Dolna część pleców powinna przylegać do podłoża. W pozycji krańcowej, przy kolanach, zrób wydech i wróć do pozycji startowej.

Brzuszki na piłce:

1. Połóż się na piłce plecami.
2. Ręce skrzyżuj na klatce piersiowej lub daj za głowę.
3. Wykonaj skłon, ale tak aby piłka się nie ruszała.
4. Połóż się z powrotem na piłce w pozycji startowej.

DOLNE PARTIE:

Podnoszenie wyprostowanych nóg:

1. Połóż się na podłodze.
2. Nogi wyprostowane, ręce obok ciała.
3. Powoli podnieś nogi tak aby tworzyły kąt prosty z w twoim ciałem. To będzie twoja pozycja startowa.
4. Opuść powoli nogi ale zatrzymaj je nad podłogą tak aby pięty nie dotykały podłogi. Wytrzymaj w tej pozycji 2 sekundy. Następnie powoli wróć do pozycji startowej.

Nożyce:

1. Połóż się na plecach.
2. Nogi wyprostowane podnieś tak aby tworzyły kąt 45 stopni z podłogą. Plecy powinny przylegać do podłogi.
3. Napinając mięśnie brzucha przekładaj jedną nogę nad drugą na zmianę.