Nadesłany przez: Hades dnia 16.02.2013, 19:20:18 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 7260 odsłon

Kontuzje, urazy, medycyna Jak unikać bólu pleców podczas treningu

Jak unikać bólu pleców podczas treningu
1. Nie przesadzaj z ciężarem. Pewnie nie raz zdarzyło ci się usłyszeć ile to ludzie nakładają ciężaru, jacy to oni są silni. Jednakże dźwiganie przez cały czas maksymalnego obciążenia może doprowadzić Cię do poważnej kontuzji. Zawodowcy zdają sobie z tego sprawę, lecz ty nie jesteś zawodowcem i powinieneś wiedzieć, że co jakiś czas powinieneś zrobić sobie cykl z lżejszymi ciężarami.

2. Nie przesadzaj w martwym ciągu. Jeżeli nie jesteś zawodnikiem to nie przesadzaj za często z tym ćwiczeniem. Martwy ciąg to popularne i bardzo dobre ćwiczenie na rozwój mięśni i siły. Pamiętaj jednak, że nieprawidłowo wykonane ćwiczenie naraża cię również na kontuzję.

3. Upewniaj się, że robisz pełny ruch podczas wykonywania każdego ćwiczenia. Niepełne ruchy i brak techniki może kosztować cię urazem. Zwróć szczególną uwagę podczas treningu brzucha i pleców na to jak ćwiczysz.

4. Podnoś powoli, jeżeli podnosisz ciężar zbyt szybko z ziemi to powoduje niepotrzebne obciążenia na twój kręgosłup.

5. Technika to podstawa - zawsze trzeba pamiętać o technice. Kontrolowany i powolny ruch przy wykonywaniu jakiegokolwiek ćwiczenia jest wskazany szczególnie jeżeli jesteś początkującą osobą uczęszczającą na siłownie.

6. Zawsze możesz poprosić o pomoc instruktora lub doświadczonych kolegów z siłowni, żeby podpowiedzieli jak prawidłowo wykonywać dane ćwiczenie.