Nadesłany przez: Hades dnia 26.02.2013, 13:00:00 Ocena: 10.00 (3 głosów) Oceń artykuł 53553 odsłon

Odżywianie w kulturystyce Co jeść na śniadanie?

Co jeść na śniadanie?
Współcześni dietetycy często powtarzają, że dobre rozpoczęcie dnia ma fundamentalne znaczenie dla samopoczucia i zdrowia. Mają przy tym na myśli zrównoważone śniadanie bez nadmiernego pośpiechu. Mimo to wiele osób każdego ranka wychodzi z domu wypiwszy tylko filiżankę kawy, a czasem zupełnie na czczo. Uprawiając kulturystykę powinieneś zwrócić szczególną uwagę na to co jesz każdego ranka.

Zacznij budowę swoich mięśni już po przebudzeniu.

Śniadanie to bardzo ważny posiłek.

1. Masło orzechowe jest znakomitym źródłem protein, a dodatkowo dostarcza karnitynę. Aminokwas ten jest znajomym kofeiny, wspólnie odpowiedzialne są za transport tłuszczu do komórek, aby tam był spalany i przetwarzany na paliwo dla twojego organizmu.

2. Płatki owsiane zawierają w sobie argininę. Arginina stymuluje wydzielanie ludzkiego hormonu wzrostu. Ponadto jest prekursorem tlenku azotu, który przyspiesza tempo krążenia krwi, a w konsekwencji napompowanie oraz odżywienie mięśni.3. Filiżanka pysznej herbaty przynosi lepsze efekty od kawy. Amerykańscy naukowcy udowodnili, że szklanka herbaty na 2 godziny przed treningiem zwiększy twoją się o 2.1%.

4. „British Journal of Nutrition” odkrył, że białka serwatki dają niezłego kopa. Rano możesz przygotować sobie shak”a do którego wsypiesz 20 g białka serwatkowego i owoców leśnych wymieszane w jogurcie naturalnym.

5. Podczas badań prowadzonych na Texas A&M Uniwersity odkryto, że u osób jedzących 3 jaja dziennie w ciągu 12 tygodni przyrost suchej masy mięśniowej jest 2 razy większy niż u tych którzy spożywali 2 jajka dziennie. Bardzo ważne jest to by jeść jajka gotowane nie smażone.