Nadesłany przez: Hades dnia 8.11.2016, 6:19:24 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 4887 odsłon

Treningi Kulturystów Ciężary na bary - trening barków Kevina Levrona

Ciężary na bary - trening barków Kevina Levrona
Jedną najważniejszą radę jaką mogę Wam zaoferować to to, aby mieć zawsze prawidłowego rozgrzania mięśni. Przed każdym treningiem, poświęcam pół godziny na rozciągania, rozgrzewkę, bieganie, czy marszobieg albo coś w tym stylu. Stosuję także pojedynczą serię rozgrzewającą przed każdym z ćwiczeń.

Proste ćwiczenie siłowe jak np. wyciskanie powinno być zawsze podstawą treningu barków. Wierzę, że trzeba barki trenować ciężko, ale nie zaniedbywać prawidłowej formy wykonania ruchu. Przykładowo, jeśli podczas wyciskania sztangielek twoje łokcie zaczynają się trząść, to używasz zbyt dużego obciążenia.

Bez względu na to jak ćwiczysz barki, masz trenować wszystkie ich partie oraz mięśnie czworoboczne na tej samej sesji treningowej. Przez lata nie ćwiczyłem tylnych głów naramiennych i, co tu dużo gadać, znacznie odbiegają od reszty tej grupy mięśniowej.

Na barki zwykle wykonuję 5-6 ćwiczeń, po 4-6 serii, W każdej serii robię 6-8 powtórzeń, z wyjątkiem ruchów na maszynach, gdzie ich ilość zwiększam do 12-15.

Między seriami odpoczywam około jednej minuty, a mój cały trening na barki nie zajmuje mi więcej niż 30 minut.

Zawsze zakładaj pas treningowy.

Zaawansowanym ćwiczącym polecam wolne ciężary, początkującym natomiast maszyny, na których też można osiągnąć te same rezultaty.

Trenując wolnymi ciężarami, na maszynach, czy wyciągach, zawsze ćwicząc barki starajcie się uzyskać pełny zakres ruchu. Barki są delikatnej struktury, wymagającej stosowania wielorakie­go obciążenia (unikając przy tym przeciążeń), oraz super-serii i innych intensywnych technik ćwiczeniowych.

Ciężki trening barków Kevina:

Wyciskanie zza karku na maszynie Smitha >> serie: 4 - powtórzenia: 6-8
Wyciskanie sztangielek siedząc >> serie: 4 - powtórzenia: 6-8
Unoszenie sztangielek przodem >> serie: 4 - powtórzenia: 6-8
Unoszenie sztangielek bokiem >> serie: 4 - powtórzenia: 6-8
Odwrotny Pec Deck >> serie: 4 - powtórzenia: 12-15
Ćwiczenie czworobocznych >> serie: 7-8 - powtórzenia: 6-8

Zdjęcie ilustrujące ćwiczenie odwrotny Pec Deck:

Trening barków