Atlas ćwiczeń klatka: Rozpiętki z hantelkami

Nadesłany przez: Hades dnia 20.04.2017, 0:56:20 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 335 odsłon



Pokaz ćwiczeni
Faza początkowa i końcowa ćwiczenia:
 

Rozpiętki z hantelkami

Pozycja.
Połóż się na ławce. Staraj się utrzymywać tułów w płaskim i stałym kontakcie z poduszką oporową, dla maksymalnego podparcia. Stopy ustaw sztywno na podłodze.

Wykonywanie.
Ruch rozpoczynaj w rękoma wyprostowanymi i prostopadłymi do podłogi. Utrzymuj niewielkie ugięcie w łokciach, a palce dłoni skieruj do siebie. Nabieraj powietrze do płuc i zaczynaj powoli opuszczać sztangielki na boki, utrzymując przy tym prawie wyprostowane ręce i stale tak samo ułożone nadgarstki. Pozwól sztangielkom zejść na dół po szerokim łuku, aż do poziomu barków. W tedy napinaj mięśnie piersiowe i robiąc wydech powoli unoś sztangielki do góry. Stosuj zawsze pełny zakres ruchu. W negatywnej fazie powtórzenia staraj się jak najbardziej rozciągnąć ćwiczone mięśnie, bez szkody dla samej techniki ruchu.
      
O ćwiczeniu.
Rozpiętki na ławce poziomej bardzo dobrze rozciągają mięśnie klatki piersiowej.

Uwagi.
Największy błąd, jaki popełniają ludzie przy rozpiętkach, związany jest z szybkością samego ruchu. Moim zdaniem, jeśli ćwiczysz zbyt szybko, to możesz zniekształcić technikę ruchu powodując, że przeobrazi się on w końcowej fazie w wyciskanie.