Atlas ćwiczeń klatka: Wyciskanie na maszynie Smitha (ławka skośna)

Nadesłany przez: Hades dnia 20.04.2017, 1:30:00 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 304 odsłon



Faza początkowa i końcowa ćwiczenia:
 

Wyciskanie na maszynie Smitha - skośna ławka

Pozycja.
Przygotuj ławkę do ćwiczenia. Ustaw oparcie pod kątem 45 st. Siadając sprawdź, czy ławka jest stabilna. Zaprzyj się nogami, aby tułów był stabilny. Chwyć gryf nieco szerzej od szerokości barków. Nigdy nie stosuj szerokich uchwytów, gdyż dają one krótszy ruch, przez co możesz słabiej czuć pracę mięśni.
   
Wykonywanie.
Wynieś sztangę z haków. Ruch opuszczania powinien być w pełni kontrolowany i płynny. Ruch wyciskania powinien być nieco wolniejszy od opuszczania sztangi. Sztangę opuszczaj do poziomu klatki piersiowej, po czym wypychaj ją bez momentu zatrzymania. Jeśli nie masz już siły - poproś kolegę o pomoc i zakończ serię.
   
O ćwiczeniu.
Ćwiczenie wpływa przede wszystkim na górną partię mięśni klatki piersiowej.
   
Uwagi.
Jeżeli ćwiczenie wykonujesz z dużym ciężarem poproś partnera o asekurację.