Atlas ćwiczeń bicepsy: Uginanie ramion ze sztangą stojąc (prosty gryf)

Nadesłany przez: Hades dnia 20.04.2017, 2:29:47 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 420 odsłon



Faza początkowa i końcowa ćwiczenia:
 

Uginanie ramion ze sztangą stojąc (prosty gryf)

Pozycja
Stoimy w małym rozkroku, palce stóp skierowane na zewnątrz, nogi nieco ugięte, tułów wyprostowany, ręce ze sztangą (podchwyt) lekko ugięte w łokciach, opuszczone. Wzrok skierowany przed siebie.

Wykonywanie
Podczas wykonywania tego ćwiczenia ważne jest, aby ruchy wykonywać od pełnego rozciągnięcia bicepsów do pełnego ich skurczu. W pozycji wyjściowej nabieramy powietrza, które wypuszczamy dopiero po przejściu sztangi przez najtrudniejszą fazę ruchu unoszenia. Sztangę unosimy do pozycji maksymalnego skurczu bicepsów. W miarę zbliżania się sztangi do pozycji maksymalnego skurczu bicepsów dłonie w nadgarstkach unosimy lekko w górę, staramy się też coraz mocniej napinać bicepsy. Moment maksymalnego skurczu bicepsów powinien zbiegać się z ich maksymalnym napięciem. Bezpośrednio po zakończeniu ruchu unoszenia sztangi przechodzimy do ruchu jej opuszczania. Ruch opuszczania wykonujemy wolniej niż ruch unoszenia. Unikamy gwałtownych ruchów tułowiem. Do ćwiczenia możemy używać zarówno sztangi z gryfem prostym i łamanym. Gryf łamany zmniejsza naprężenie w nadgarstkach. Zaawansowani mogą w 2 lub 3 ostatnich powtórzeniach wykonywać ruchy oszukane.

O ćwiczeniu
Ćwiczenie to jest jednym z najpopularniejszych ćwiczeń wykonywanych na siłowniach całego świata. Rozstawienie rąk umożliwia większe zaangażowanie poszczególnych głów mięśni bicepsa.

Uwagi
Pamiętajmy, że ćwiczenie bez pełnej koncentracji pomniejsza i to znacznie spodziewane efekty.

Atlas ćwiczeń biceps