Nadesłany przez: Hades dnia 20.04.2017, 21:30:00 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 502 odsłon

Ćwiczenia na mięśnie brzucha Trenowanie brzucha

Trenowanie brzucha
Trenując mięśnie brzucha wielu ludzi robi błędy. Często widzę łudzi z nadwagą robiących skłony z obciążeniem do przodu i na boki, by (jak im się wydaje) zmniejszyć rozmiary pasa. To są ćwiczenia anaerobowe (beztlenowe). To znaczy, że nie następuje spalanie tłuszczu. U przeciętnego człowieka, każde ćwiczenie z użyciem ciężarów spowoduje pewne przyrosty mięśni — nawet w pasie. Gdy robi się ćwiczenia na brzuch z pomocą ciężarów — rozwija się cały rejon pasa, zwiększając jego obwód. By rozwiązać ten problem i uzyskać węższą talię należy zastosować się do poniższych zasad:

Nie wolno robić żadnych ćwiczeń na mięśnie brzucha do czasu aż nie osiągnie się docelowej wagi.

By dojść do docelowej wagi należy starać się nie tracić więcej, niż jeden kilogram tygodniowo. Istnieje wiele sposobów i tabel pomocnych w obliczeniu dziennego zapotrzebowania na kalorie i ustaleniu dawki, przy której nastąpi redukcja wagi o 1 kg tygodniowo. Posiłki należy podzielić na mniejsze i spożywać je przynajmniej sześć razy dziennie. Ilość spożywanych białek powinna być duża, węglowodanów średnia a tłuszczy mała.

Początkujący powinni rozpoczynać swój program aerobiku (ćwiczenia aerobowe: bieganie, skakanka, rower) od przynajmniej trzech sesji tygodniowo, minimum 20 minut za każdym razem. Zakres aerobiku należy wolno zwiększać do momentu, aż będzie się w stanie robić cztery do sześciu sesji w tygodniu po 30 do 60 minut każda. Należy pamiętać o dodaniu pięciu minut na rozgrzewkę na początku i pięciu minut na ochłonięcie po treningu.

Aby oszczędzić mięśnie, podczas gdy traci się tłuszcz, potrzebny jest trening z ciężarami. Początkujący powinni zacząć od trenowania całego ciała trzy razy w tygodniu, robiąc jednodniowe przerwy między sesjami. Należy robić jedno ćwiczenie na każdą grupę mięśni i jedną serię każdego ćwiczenia. Program ten należy kontynuować przez przynajmniej sześć do ośmiu tygodni. Zawsze najpierw należy trenować grupy mięśni większych a po nich mięśnie mniejsze.

Oto zasady, których należy przestrzegać podczas trenowania brzucha:

a) Nie wolno używać dodatkowych ciężarów

b) Nie wolno trenować mięśni zębatych. Należy trenować tylko górne i dolne rejony mięśni brzusznych;

c) Należy robić wyłącznie skłony i unoszenia nóg;

d) Nie można doprowadzić do przetrenowania mięśni brzucha.

Na początku trenować je należy nie więcej, jak raz w tygodniu;

e) Trenując mięśnie brzucha należy robić dużą ilość powtórzeń - np. 15 do 25 powtórzeń w serii.

Mam nadzieję, że moje rady pomogą niektórym z Was w uzyskaniu tej wymarzonej tarki na brzuchu. Powodzenia.

Aha zapomniałbym, tutaj znajdziesz ćwiczenia na brzuch ze zdjęciami: wystarczy kliknąć