Atlas ćwiczeń uda: Przysiady ze sztangą na barkach

Nadesłany przez: Hades dnia 29.04.2017, 20:42:23 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 243 odsłon

Atlas ćwiczeń uda



Faza początkowa i końcowa ćwiczenia oraz praca mięśni:
  

Przysiady ze sztangą na barkach

Pozycja i wykonywanie
Znajdź taką pozycję, która zapewni trzymanie jak najbardziej wyprostowanego tułowia podczas całego ćwiczenia. Stopy powinny być skierowane nieco na zewnątrz, aby w ten sposób umożliwić prawidłowe napinanie mięśni czworogłowych ud. Zachowaj umiarkowany odstęp między piętami, czyli około 20-22 cm.


Schodź do dołu do momentu, w którym uda będą równoległe do podłogi lub nieco poniżej. Głębszy przysiad może powodować nadwerężenia kolan i grzbietu. Podczas przysiadów Twój ruch powinien być płynny i kontrolowany. Obie fazy ruchu, do dołu i do góry, powinny przebiegać w tym samym, umiarkowanym tempie. kiedy wybijasz ciężar lub w niezręczny sposób z nim walczysz to nie rozwijasz ani siły, ani masy mięśni. Jeżeli w jakimś momencie robienia przysiadów stwierdzisz, ze odszedłeś od ustalonego prawidłowego toru ruchu, to czas, żeby odłożyć sztangę na stojaki.

O ćwiczeniu
Dla znalezienia właściwej dolnej pozycji w przysiadzie, ustaw za sobą odpowiedniej wysokości ławkę.

Uwagi
Przy przysiadach rozgrzewka ma kluczowe znaczenie. Gryf sztangi powinien leżeć w poprzek Twojego mięśnia czworobocznego grzbietu, zaraz za karkiem.