Atlas ćwiczeń uda: Przysiady ze sztangą na klatce piersiowej

Nadesłany przez: Hades dnia 29.04.2017, 20:48:04 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 215 odsłon

Atlas ćwiczeń uda



Faza początkowa i końcowa ćwiczenia:
 

Przysiady ze sztangą na klatce piersiowej

Pozycja
Ustaw gryf sztangi na maszynie Smitha na wysokości barków. Skrzyzuj ręce przed sobą z dłońmi ułożonymi na przeciwnych ramionach, kierując łokcie na zewnątrz i nieco do góry. Przesuń się do przodu, w taki sposób, aby gryf spoczął na przednich częściach mięśni naramiennych i na górze klatki piersiowej.

Wykonywanie
Zdejmij gryf z zatyczek i zrób krok do przodu, w taki sposób, aby były około 15 cm przed gryfem. Z tej pozycji początkowej powoli schodź do dołu, aż Twoje uda będą ustawione równolegle do podłogi, po czym powróć do pozycji początkowej.

O ćwiczeniu
Przysiad ten może być wykonywany z ciężarami swobodnymi, ale wykorzystanie maszyny Smitha pozwala na zachowanie większej kontroli, stabilności i oporu. Ćwiczenie to koncentruje się bardziej na obszarze mięśni czworogłowych niż normalny przysiad z ciężarem na karku, więc jeśli twoje mięśnie pośladków i bioder dobrze reagują na zwykły przysiad, wypróbuj i to ćwiczenie.

Uwagi
Staraj się wykonywać ćwiczenie pod pełną kontrolą ciężaru. Kręgosłup powinien zachowywać naturalną krzywiznę podczas całego powtórzenia.