Trening w kulturystyce: Trening izotoniczny

Nadesłany przez: Hades dnia 19.01.2006, 2:10:00 Ocena: 10.00 (2 głosów) Oceń artykuł 11556 odsłon Najbardziej skuteczny rodzaj programu treningowego zakłada różnorodność technik. Program taki jest kompletny i zawiera całą gamę ćwiczeń, od podstawowych do najbardziej wyspecjalizowanych...

Trening izotoniczny jest to metoda, która ma za zadanie utrzymywać stałe napięcie w mięśniach, a takowe można uzyskać przy ćwiczeniu wolnymi ciężarami. Taka metoda treningu może wydawać się podobna do treningu dynamiczno-stałego, różni się tym, że niekoniecznie dochodzi w niej do zmiany wektora siły oporu, a raczej zachowuje stałe napięcie tak jak w negatywnej części zakresu ruchu. Wymagany jest kompletny bezruch trenowanych mięśni. Na przykład w uginaniach przedramion na modlitewniku, bicepsy zapierają się o podpórkę ławeczki. Unoszą ciężar w (część pozytywna), a następnie opuszczają ciężar powoli do dołu (część negatywna). Zachowując stałe napięcie podczas ruchu w obydwu kierunkach. Istnieje jeden powód dla którego ćwiczenia z wolnymi ciężarami, są uznawane za trening izotoniczny. Esencja takiego treningu jest zachowanie stałego oporu w obydwu kierunkach ruchu w pozytywnym i negatywnym.

Najbardziej skuteczny rodzaj programu treningowego zakłada różnorodność technik. Program taki jest kompletny i zawiera całą gamę ćwiczeą, od podstawowych do najbardziej wyspecjalizowanych. Używanie różnych technik ćwiczenia po pierwsza nie pozwoli naszym mięśniom wpaść w rutynę która jest zabójcza. Po drugie zapewni równomiernie rozwiniętą muskulaturę. Trening izotoniczny jest bardzo dobrym bodźcem dla mięśni, które np. przez pół roku były poddawane ciągle tym samym ćwiczeniom i nie chcą rosnąć. Zastosowanie takiego treningu obudzi mięśnie z odrętwienia do życia.