Nadesłany przez: Hades dnia 11.05.2017, 19:27:33 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 626 odsłon

Porady dla początkujących Kiedy najlepiej spożyć posiłek potreningowy?

Kiedy najlepiej spożyć posiłek potreningowy?
Odpowiedni posiłek potreningowy to podstawa. Czy ma znaczenie kiedy taki posiłek zjesz? Oczywiście, że ma i to bardzo duży. Przyrost mięśni zależy głównie od syntezy białek mięśniowych, do której dochodzi po rozpadzie białek w mięśniach. Ten proces jest szczególnie ważny, jeśli chcesz, by trening przyniósł maksymalną korzyść. Wiemy, że synteza białek w mięśniach zwiększa się na kilka godzin po zakończeniu treningu. Wiemy też, że w tym procesie kluczową rolę odgrywa insulina.

Posiłek potreningowy - kiedy go spożyć?


Grupa naukowców z Uniwersytetu McMaster w Kanadzie (Journal of Applied Physiology) studiowała dokładnie to działanie i przebadała wpływ pory podania glukozy na metabolizm białek po treningu siłowym. Ośmiu mężczyzn, mających poprzednie doświadczenia w trenowaniu miało wykonywać wyprosty nóg jedną nogą (osiem serii po 10 powtórzeń przy obciążeniu 85% RM). Tuż po zakończeniu ćwiczenia oraz w godzinę po nim otrzymali węglowodany (1 gram/kg) lub placebo.

Przeczytaj również: Posiłek potreningowy na masę

Rezultat? Poziomy insuliny były wyższe przez dwie godziny, a stężenie glukozy było wyższe przez 45 minut w grupie węglowodanowej w porównaniu z grupą placebo. Synteza białek w mięśniach była o 36% większa w trenującej nodze w grupie węglowodanowej aniżeli w nietrenującej nodze w grupie placebo. Ponadto wydzielanie 3-metylohistydyny (która jest w przybliżeniu miernikiem rozpadu białek mięśniowych) było mniejsze w grupie otrzymującej węglowodany.

Najważniejszy wniosek, jaki wypływa z tej pracy, mówi że najrozsądniej byłoby jeść tuż po treningu. Nie czekaj, aż zgłodniejesz, czy dłużej niż parę godzin po treningu, bo stracisz najlepszą porę, w której Twoje mięśnie aż proszą, by dać im jeść.