Atlas ćwiczeń barki: Unoszenie ramion z hantlami na boki siedząc

Nadesłany przez: Hades dnia 9.06.2017, 2:13:02 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 430 odsłon



Faza początkowa i końcowa ćwiczenia:
 

Unoszenie ramion z hantlami na boki siedząc

Pozycja
Siadając na krawędzi ławki, pochyl się do przodu, tak, aby klatka dotknęła kolan. Nogi rozstaw na szerokość barków, co pozwoli na zachowanie równowagi ciała.

Wykonywanie
Unoś ręce ze sztangielkami prosto na boki, tak wysoko jak to tylko możliwe. Staraj się uzyskać szczyt napięcia mięśniowego, a przy opuszczaniu sztangielek oporuj ruch. Nie ciągnij ciężaru, ściągając do siebie łopatki barkowe. Ruch dźwigania mają wykonywać jedynie tylko partie barków. Nigdy nie pozwalaj sztangielkom na to, aby w dolnej fazie ruchu wędrowały pod uda.

O ćwiczeniu
Unoszenie ramion ze sztangielkami bokiem w opadzie tułowia siedząc w nieco inny sposób wpływają na tylne partie barków, niż podczas wykonywania tego ruchu na stojąco.

Uwagi
Ćwiczenie to idealnie nadaje się do zastosowania w seperseriach. Mięśniami zaangażowanymi w to ćwiczenie są tylko aktony mięśni naramiennych.