Atlas ćwiczeń barki: Unoszenie ramion z hantlami na boki stojąc

Nadesłany przez: Hades dnia 9.06.2017, 2:16:49 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 583 odsłon



Faza początkowa i końcowa ćwiczenia:
 

Unoszenie ramion z hantlami na boki stojąc

Pozycja
Chwyć sztangielki w obie dłonie przed sobą na wysokości ud. Dłonie powinny być skierowane wnętrzami do siebie. Pochyl się do przodu jedynie nieznacznie, łokcie skieruj na zewnątrz w bok. To jest pozycja początkowa.

Wykonywanie
Zacznij unosić sztangielki do boku, zachowując niewielkie ugięcie łokci. W ruchu do góry łokcie powinny iść pierwsze, dopiero później dłonie. Unoś sztangielki do momentu, kiedy twoje ręce będą równoległe do podłogi. W tym momencie dłonie i łokcie powinny znajdować się na tej samej wysokości co barki. Dłonie powinny być skierowane wnętrzami do dołu, a kciuk wskazywać w dół. Po dojściu do pozycji szczytowej opuszczaj obciążenie do momentu, kiedy sztangielki zetkną się ze sobą na wysokości ud.

O ćwiczeniu
Boczne unoszenie sztangielek w pozycji stojącej bardziej oddziałuje na obszar bliższy stawu.

Uwagi
Dla zróżnicowania od czasu do czasu wypróbuj wyciąg zamiast sztangielek. Oba ćwiczenia świetnie rozbudowują mięśnie wszerz, ponieważ koncentrują się na głowie środkowej.