Atlas ćwiczeń barki: Unoszenie ramion z hantlami przed siebie siedząc

Nadesłany przez: Hades dnia 9.06.2017, 2:22:19 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 513 odsłon



Faza początkowa i końcowa ćwiczenia:
 

Unoszenie ramion z hantlami przed siebie siedząc

 

Pozycja
Usiądź na ławce z oparciem. Zaprzyj się nogami, aby zachować równowagę ciała. Dobierz właściwy ciężar sztangielek. Staraj się zachowywać naturalną krzywiznę kręgosłupa. Nie pochylaj się do przodu, ani na boki. Ruch mają wykonywać jedynie ramiona.

Wykonywanie
Opuść barki. Nie ciągnij ciężaru barkami ani mięśniem czworobocznym grzbietu. Pracę mięśni masz odczuwać tylko w przednich aktonach mięśni naramiennych. trzymaj cały czas ręce wyprostowane. nie uginaj łokci. Zaczynaj ruch z pozycji, w której linia rąk pokrywa się z osią całego ciała. Unoś ręce prosto przed siebie, do góry, nieco powyżej pozycji horyzontalnej. Przez cały czas utrzymuj gryf sztangielek w pozycji równoległej do podłogi. Opuszczając sztangielki, mocno oporuj ruch, kończąc go dokładnie w punkcie startowym.

O ćwiczeniu
Wykonywany ruch rozwija przednie aktony mięśni naramiennych, wytwarzając jednocześnie wyraźną separację w miejscu, gdzie stykają się one z bicepsami.

Uwagi
Ćwiczenie wpływa na przednie aktony mięśni naramiennych.