Atlas ćwiczeń barki: Wyciskanie ciężaru nad głowę na maszynie (pozycja stojąca)

Nadesłany przez: Hades dnia 9.06.2017, 2:27:06 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 409 odsłon



Faza początkowa i końcowa ćwiczenia:
 

Wyciskanie ciężaru nad głowę na maszynie (pozycja stojąca)

Pozycja
Umieść ławkę z oparciem pod plecy pomiędzy stelażem maszyny Smitha. Ustaw się w taki sposób, żeby gryf był na wysokości twoich uszu, kiedy opuścisz go za głowę. Usiądź i ujmij gryf chwytem nieco szerszym niż szerokość ramion. Mocno oprzyj się o oparcie, stopy postaw płasko na podłodze lub na podpórce pod nogi. Utrzymuj wyprostowaną postawę w trakcie całego ćwiczenia.

Wykonywanie
Zdejmij sztangę z zatyczek zabezpieczających. Z pozycji początkowej z wyprostowanymi ramionami ponad głową opuść sztangę powoli na wysokość uszu. Bez zatrzymywania się, ale i bez odbijania, wyciśnij sztangę z powrotem do góry do pozycji początkowej, po czym powtórz.

O ćwiczeniu
Wyciskanie zza karku na maszynie Smitha jest świetnym ruchem złożonym, który naprawdę dodaje barkom mięska. Ćwiczenia polegające na wyciskaniu, takie ja to, powinny stanowić większą część programu na mięśnie ramion. To ćwiczenie kładzie największy nacisk na przednią i środkową głowę mięśnia naramiennego.

Uwagi
Staraj się nie unosić pośladków podczas wyciskania, ani nie odrywać pleców od oparcia. Kołysanie tułowiem znacznie obniża efektywność treningu.