Nadesłany przez: Hades dnia 1.08.2017, 21:57:05 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 2370 odsłon

Suplementy Artykuły Arginina w kontekście treningu wytrzymałościowego

Arginina w kontekście treningu wytrzymałościowego
Każdy z nas doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że wysiłek fizyczny wymaga od nas samozaparcia, wymaga odpowiedniego nastawienia. Fachowo rzecz ujmując możemy powiedzieć, że każdy trening, każdy wysiłek fizyczny wymaga tego, aby zostały uruchomione określone przemiany energetyczne, w których główną rolę odgrywa tlen. W sposób szczególny owe przemiany tlenowe są nam potrzebne w sytuacji, gdy ćwiczymy dyscypliny sportowe wymagające dosyć sporej ilości czasu, a więc mowa jest o dyscyplinach typowo wytrzymałościowych.

Żywienie to podstawa

Nie jest niczym odkrywczym, że w procesie treningowym, w jego skuteczności główną rolę odgrywa żywienie, sposób żywienia. Na pewno musimy tutaj ująć taki składnik, jakim są aminokwasy, które w przemianach energetycznych stanowią podstawę. Jednym z kluczowych aminokwasów jest arginina i to właśnie jej chcemy w tym miejscu poświęcić nieco więcej uwagi.

Arginina działanie

Mówiąc o tym aminokwasie, w głównej mierze będziemy chcieli wskazać na taki aspekt, jakim jest jego oddziaływanie na ludzki organizm, ponieważ to od tego aspektu tak naprawdę najwięcej zależy. Tak więc możemy powiedzieć, że jej działanie na ludzki organizm, na organizm człowieka trenującego można zawrzeć w kilku kluczowych elementach. Są to mianowicie:

- działanie anaboliczne, a więc udział w procesie budowania masy mięśniowej,

- działanie antykataboliczne, czyli zapobieganie rozpadowi tkanki mięśniowej,

- znaczny udział w procesach podziału komórek,

- działanie detoksykacyjne,

- arginina potencja, czyli bardzo pozytywny wpływ na możliwości seksualne, bardzo pozytywny wpływ na potencję męską,

- pozytywny wpływ na system odpornościowy, pozytywny wpływ na pracę ludzkiego serca, na pracę układu krążenia.



Arginina, a tlenek azotu suplementy

Arginina może być przyjmowana nie tylko jako suplement diety, który pozostaje w owej postaci. Jak najbardziej musimy w tym miejscu wskazać na ową argininę jako na związek, który ewoluuje, który ulega przemianom. Mamy takie miejsca w ludzkim organizmie, w których przy udziale tlenu oraz specyficznego enzymu dochodzi do zamiany argininy w cytrulinę, a przy tym jednocześnie mamy do czynienia z wytworzeniem takiego składnika, jakim jest tlenek azotu. Ów tlenek azotu pełni bardzo ważną rolę w ludzkim organizmie. Możemy mówić o:

- rozkurcza mięśniówkę naczyń krwionośnych,

- przyczynia się do zahamowania procesu przebudowy naczyń krwionośnych,

- zapobiega procesowi przekształcania się erytrocytów.

Tak naprawdę w odniesieniu do wielu sportowców możemy mówić o niewystarczającej ilości wytwarzanego tlenku azotu i tym samym naprawdę warto sięgnąć po różnego rodzaju suplementy diety, które będą stanowić jego uzupełnienie.

Wracając do samej argininy, to na pewno bardzo ważnym elementem jest arginina dawkowanie. Odpowiednia ilość owego aminokwasu jest w stanie nam zapewnić znaczące zwiększenie naszej wytrzymałości, a tym samym możemy mówić o znacznie większych osiągnięciach, o bardziej efektywnym treningu. Ma to ogromne znaczenie w sytuacji, gdy mamy do czynienia z takimi dyscyplinami sportowymi jak chociażby bieganie długodystansowe, jak kolarstwo, triathlon, pływanie długodystansowe czy też inne sporty, które owej wytrzymałości wymagają. Na pewno więc jak najbardziej słusznym jest zwiększenie nacisku na suplementację argininą, na suplementację tym jakże ważnym dla każdego ludzkiego organizmu aminokwasem. Na szczęście jest on oczywiście ogólnie dostępny w wielu sklepach sportowych, które mamy obecne w naszych miastach czy też w sieci.