Nadesłany przez: Hades dnia 7.09.2017, 21:40:00 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 1349 odsłon

Odżywianie w kulturystyce Jedzenie po treningu? Poznaj 4 dania z wysoką zawartością białka

Jedzenie po treningu? Poznaj 4 dania z wysoką zawartością białka
Prowadzisz aktywny styl życia, realizując intensywne plany treningowe? Twoje mięśnie domagają się większej ilości białka pochodzącego z pożywienia. Jeżeli nie masz pomysłu na wysokobiałkowe jedzenie po treningu, skorzystaj z poniższych podpowiedzi. To przepisy, dzięki którym dostarczysz mięśniom odpowiednią porcję protein, a swojemu podniebieniu sprawisz ogromną przyjemność.

Ciężki trening stanowi poważne wyzwanie dla mięśni. Aby mogły szybciej się zregenerować, a przy tym uniknąć katabolizmu prowadzącego do ich uszkodzenia, potrzebują sporej ilości białka. Dlatego jedzenie po treningu powinno obfitować w dobrze przyswajalne proteiny. Chociaż większość sportowców sięga przede wszystkim po odżywki białkowe, dużo lepiej sprawdzają się pożywne posiłki przyrządzane samodzielnie.

Pasta z zielonego groszku

Jako że rośliny strączkowe stanowią cenne źródło białka, w roli posiłku po treningu świetnie sprawdzi się pasta z zielonego groszku. Zmieszaj w misce takie składniki jak: 400 g zielonego groszku, jedno awokado (obrane ze skóry i pozbawione pestki), 4 pokrojone cebule, 3 ząbki czosnku, 4 łyżki soku z limonki / cytryny, garść posiekanej świeżej kolendry. Całość zblenduj na jednolitą i gładką masę. Podawaj z razowym pieczywem.

Szaszłyki rybne

Ryby dostarczają sporą porcję białka. Dlatego podane w formie szaszłyków, świetnie sprawdzą się jako jedzenie po treningu – tym bardziej, że ich przygotowanie zajmuje naprawdę niewiele czasu. Rozgrzej patelnię grillową. Kawałki łososia umieść na metalowym szpikulcu i polej ostrym sosem na bazie chili. Dodaj pokrojone w kostkę awokado i ćwiartki pomidorów, układając wszystkie składniki naprzemiennie. Grilluj szaszłyki przez 8 minut, od czasu do czasu obracając je z każdej strony. Podawaj je z grillowanymi warzywami, np. jarmużem, fasolką i papryką.

Grillowana pierś kurczaka z brokułami

Pierś z kurczaka to mięso, które zawiera bardzo dużą porcję białka, dlatego stanowi idealne jedzenie po treningu. Przyrządzone w takiej formie, możesz zabrać ze sobą np. na siłownię i zjeść zaraz po zakończeniu ćwiczeń. Pojedynczą pierś z kurczaka przekrój wzdłuż, by otrzymać dwa cienkie kotlety. Zamarynuj je w niewielkiej ilości oliwy z oliwek i ziół, a następnie odstaw na 30 minut do lodówki. W tym czasie podziel brokuł na różyczki i ugotuj go w gorącej wodzie – tak, by zachował chrupkość. Po 30 minutach smaż kurczaka na patelni grillowej – przez ok. 5 minut z każdej strony.

Stek z tuńczyka

Nie tylko wołowina, ale również tuńczyk dostarcza sporą ilość białka – dlatego świetnie sprawdzi się jako jedzenie po treningu. Stek podawany z brązowym ryżem to duet idealny – nie tylko pod kątem smaku, ale również wartości odżywczych. Danie to przyrządzaj więc tak często, jak to możliwe. Zacznij od ugotowania ryżu brązowego. W tym czasie zeszklij na patelni szalotkę i paprykę – oba warzywa pokrojone w kostkę. Wrzuć do blendera, dodaj niewielką ilość octu – tak, by uzyskać konsystencję sosu. Na folię aluminiową wyłóż stek z tuńczyka i nałóż przygotowany sos. Umieść jedzenie w piekarniku rozgrzanym do 220oC i piecz przez 6-8 minut. Jeżeli z jakiegoś powodu nie uda ci się przygotować wysokobiałkowego posiłku po treningu, zawsze możesz zamówić jedzenie online. Wystarczy skorzystać z pośrednictwa serwisu gastronomicznego, by dokonać zamówienia. Dostawca przywiezie danie w możliwie jak najkrótszym czasie – gdziekolwiek jesteś, także na siłownię czy do klubu fitness.