Porady dla początkujących: 15 sposobów na jeszcze lepszy trening

Nadesłany przez: Hades dnia 19.01.2006, 2:50:00 Ocena: 7.00 (1 głos) Oceń artykuł 17885 odsłon Zapoznaj się z cennymi zasadami, które sprawią, że Twój trening stanie się bardziej efektywny. Wskazówki pomogą Ci w szybszym zbudowaniu masywnej sylwetki.

1. Trenuj z silniejszym partnerem
2. Weź udział w zawodach
3. Stosuj dozwolone środki pobudzające
4. Ogranicz czas treningu
5. Stosuj wizualizację
6. Rób próbę w myślach
7. Wprowadź zmiany do treningu
8. Skoącz pogaduszki
9. Zmieniaj miejsce treningów
10. Kup sobie nowy kostium, pas, rękawiczki
11. Odwiedzaj nasz serwis )
12. Weź sobie parę dni wolnych
13. Zapomnij o zasadzie piramidalnego zwiększania ciężaru
14. Więcej jedzenia
15. Rzadziej ćwicz poszczególne grupy mięśniowe

Duże ciężary

Duże ciężary zawsze stanowią pewne zagrożenie dla naszego organizmu. Niebezpieczeąstwo to jednak musi być zminimalizowane, ponieważ bez dużych ciężarów nikt nie byłby w stanie wypracować masywnej sylwetki. Poniżej zamieszczamy kilka rad, jak bezpiecznie stosować większe obciążenia.

1. Zawsze ćwicz w asyście pomocnika.
2. Dobrze się rozgrzej.
3. Nie spiesz się.
4. Używaj właściwej techniki i ekwipunku bezpieczeąstwa
5. Idź na całość – pokonaj strach i zmuś swoje mięśnie do wzrostu.

Odpoczywać czy nie odpoczywać ?

Współczesny trend w kulturystyce to trenować krótko, intensywnie i robić duże przerwy na odpoczynek, aby mięśnie mogły rosnąć a organizm miał czas na regenerację. Odpoczynek jest najważniejszym elementem w tym cyklu. Kiedy ciało odpoczywa, mięśnie mają wystarczająco dużo czasu, by wchłonąć wszystkie składniki pokarmowe i odżywki jakie się zjadło i pozwolić włóknom mięśniowym na wzrost i potrzebne reperacje. Cykl składa się z treningu, odpoczynku i rośnięcia. Bolące stawy świadczą o tym, że nie ma wystarczająco dużo odpoczynku. Każdy kulturysta, niezależnie od poziomu, na którym się znajduje powinien dużo odpoczywać.

Atak na dolne partie brzucha

Dolne partie mięśni brzucha stanowią barierę będącą kluczowym elementem w pozbyciu się wystającego brzucha. Partie te utrzymują jelita w miejscu i wspierają całą Twoją część środkową ciała wtedy, gdy jesteś wyprostowany. Zacznij dzisiaj, a zagwarantujesz sobie powstrzymanie w miejscu tego wydymającego się brzuszka i na dodatek stracenie kilku centymetrów w pasie w sposób, w jaki nie wyobrażałeś sobie jako możliwy do osiągnięcia. Połóż się na płaskiej desce. Rękoma sięgnij za głowę, uchwyć jej krawędź. Unieś nogi ze zgiętymi kolanami tak, aby uda znalazły się w pozycji prostopadłej do podłogi i dociśnij mocno plecy do deski. Jedynymi mięśniami mogącymi docisnąć dolne partie pleców do deski są dolne partie mięśni brzucha. Następnie pozwól Twoim biodrom zakołysać się do przodu, tak aby plecy się wygięły. Kolana trzymaj w tej samej pozycji. Kontynuuj huśtanie biodrami. Jak Twoje ruchy wygładzą się, nie będziesz już musiał ruszać nogami. Jak nabierzesz trochę siły, wyprostuj lekko nogi podczas ruchu bioder. To doda trochę wagi do ćwiczenia. Z czasem będziesz w stanie umieścić hantle między stopami.