Atlas Ćwiczeń Artykuły: Unoszenie sztangielek przodem w górę (Barki)

Nadesłany przez: Hades dnia 20.01.2006, 1:20:00 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 33193 odsłon Stoimy w rozkroku, stopy rozstawione na szerokości ramion, ręce ze sztangielkami opuszczone w dół, grzbiety dłoni skierowane do przodu, tułów wyprostowany biodra cofnięte do tyłu. Przemienne unoszenie sztangielek przodem w górę.

Uwagi do ćwiczenia

Unikać sztangielek zbyt ciężkich. Mogą powodować niekorzystne odchylanie tułowia do tyłu oraz załamywać naturalną krzywiznę kręgosłupa.

Sztangielki unosić powyżej barków.

Unikać nadmiernego zginania rąk w łokciach. Odsuwa to łokcie w bok, co zmniejsza zaangażowanie przednich głów mięśni naramiennych.

Sztangielki można też unosić razem.

W miejsce sztangielek można unosić sztangę.

Wskazówki Pawła Fileborna

Ćwiczenie można wykonywać ze sztangielkami i ze sztangą.

Ruch negatywny powinien być znacznie wolniejszy od ruchu pozytywnego.

W trakcie ćwiczenia nadgarstki powinny być opuszczone w dół, a ramiona lekko ugięte w łokciach.

Przy ćwiczeniu sztangielkami, w miarę ich unoszenia rękę ze sztangielką kierujemy lekko do środka.

Unoszenie rąk ze sztangielkami na zmianę, raz jedna, raz druga wskazane jest przy zwiększaniu masy mięśniowej, natomiast na przemian - przy rzeźbieniu mięśni.

Wskazówki Huberta Olborskiego

Ćwiczę zarówno sztangielkami jak i sztangą, z tym że sztangielkami częściej.

W celu uzyskania większego napięcia przednich głów mięśni naramiennych, tułów pochylam trochę do przodu.

W trakcie unoszenia sztangielek dłonie obracam o 180°, to znaczy, że w górnym położeniu grzbiety dłoni skierowane są w dół.

Ruch unoszenia koączę na poziomie górnej linii barków

Podczas ćwiczenia, nogi mam lekko ugięte w kolanach a ręce w łokciach.

Zobacz, które mięśnie pracują podczas wykonywania tego ćwiczenia:

Powiększ