Atlas Ćwiczeń Artykuły: Prostowanie ramion na wyciągu

Nadesłany przez: Hades dnia 20.01.2006, 1:20:00 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 22734 odsłon Stoimy w lekkim rozkroku, jedna noga wysunięta, tułów pochylony nieco do przodu (ok 20°), w dłoniach lina lub specjalne paski podczepione do linki wyciągu. Unoszenie i opuszczanie ciężaru przez uginanie rąk w stawach łokciowych.

Uwagi do ćwiczenia

W pozycji wyjściowej łokcie są wysunięte do przodu.

Ruchy uginania rąk wykonujemy nieco wolniej niż ruchy prostowania.

W trakcie ćwiczenia staramy się nie poruszać łokciami.

Dla zwiększenia intensywności ćwiczenia w momentach maksymalnego skurczu tricepsów zatrzymujemy ruch i mocno je napinamy.

Ciężar dobieramy odpowiednio do swoich możliwości, zbyt duży może uniemożliwiać pełny wyprost rąk.

W celu zwiększenia napięcia tricepsów wskazane jest w końcowej fazie każdego powtórzenia, dłonie odwracać wewnętrznymi stronami do przednich części ud.

Wskazówki Piotra Głuchowskiego

Ruch wykonuję w pełnym jego zakresie tzn. od pełnego wyprostu rąk do pełnego ich ugięcia.

W czasie zwiększania masy mięśniowej uginanie ramion wykonuję wolniej niż ich prostowanie.

Ciężar dobieram taki, aby nie utrudniał prawidłowego wykonywania ćwiczenia.

Unikam wszelkich gwałtownych ruchów, takich jak szarpanie czy bujanie tułowiem.

Najważniejsza dla mnie jest koncentracja, wczuwanie się w pracę tricepsów oraz prawidłowa technika.

Z tego względu, że ćwiczenie należy do lżejszych, odpoczynek między kolejnymi seriami znacznie skracam.

Bardzo często w końcowej fazie każdego powtórzenia mocno napinam tricepsy

Mięśnie biorące udział w ćwiczeniu:

Powiększ