Ciekawostki kulturystyczne: Aminokwasy podstawą masy mięśniowej

Nadesłany przez: Hades dnia 18.01.2006, 2:30:00 Ocena: 8.00 (2 głosów) Oceń artykuł 13662 odsłon Utrata masy mięśniowej (w fachowym żargonie zwana sarkopenią) u osób dorosłych i w średnim wieku, a w szczególnie u tych, które zbliżają się do jesieni życia, jest faktem medycznym.

Utrata masy mięśniowej (w fachowym żargonie zwana sarkopenią) u osób dorosłych i w średnim wieku, a w szczególnie u tych, które zbliżają się do jesieni życia, jest faktem medycznym. Wiąże się niestety z pogorszeniem jakości życia oraz zwiększa ryzyko trwałych urazów, naraża słabnące kości i może prowadzić do utraty niezależności. Nie należy tego zjawiska bagatelizować, jeśli myśli się poważnie o profilaktyce i ochronie zdrowia do późnych lat życia.

Utrata i uwiąd mięśni nie są wcale nieuchronnymi konsekwencjami postępującego wieku. Przynajmniej sześciu niezależnych badaczy doszło ostatnio do jednoznacznych wniosków – ćwiczenia na siłowni pozwalają również seniorom chronić masę mięśniową, pobudzając syntezę protein w mięśniach i zwiększając ich poczucie siły, i samodzielności. Pozytywne efekty ćwiczeń są znacznie spotęgowane, kiedy je uzupełnić, o suplementację aminokwasową. Według większości dostępnych naukowych źródeł odpowiednio dobrane suplementy spożywcze przynosiły, co najmniej 70% wzrost tempa syntezy białkowej i przemian metabolicznych w mięśniach. Najczęściej stosowanym u osób dorosłych sposobem na wyzwolenie energii życiowej i pobudzenie procesów metabolicznych jest trening siłowy.