Arnold Edukacja Kulturysty: Edukacja Kulturysty - Rodzaje ćwiczeń

Nadesłany przez: Hades dnia 5.08.2006, 5:10:00 Ocena: 10.00 (6 głosów) Oceń artykuł 21097 odsłon Fragmenty książki "Arnold - Edukacja Kulturysty". Podstawowa wiedza dla każdego początkującego kulturysty i nie tylko. Fachowej wiedzy nigdy za wiele. Odcinek 6 - Rodzaje ćwiczeń

"Trenując, będziesz wykorzystywał trzy ogólne rodzaje ćwiczeń:
I.Ćwiczenia na górną połowę ciała-rozwijające ręce, klatkę, ramiona i mięśnie pleców.
II.Ćwiczenia na dolną połowę ciała-rozwijające uda i łydki.
III.Ćwiczenia na mięśnie brzucha-mają na celu rozciągnięcie i rozbudowę mięśni talii, co udoskonala sylwetkę.

Popatrz na swoje ciało w lustrze i podziel je na trzy części-górną, środkową i dolną. Każda z tych części jest równie ważna. Wiele osób sądzi, że powinny pracować tylko nad rękoma i klatką. Nieprawda. Każda z wymienionych trzech partii ciała wymaga jednakowej uwagi. Mięśnie brzucha są niezbędne-podtrzymują najważniejsze organy i łączą organizm w całości. Mięśnie dolnej części pleców są najważniejsze w czasie dźwigania ciężkich przedmiotów. Niezbędne są również mięśnie nóg, łydki i cała górna połowa ciała.

Każdy mięsień w twoim ciele jest ważny. Łydki mają równie wielkie znaczenie jak biceps. Zawodnicy przegrywają ważne konkursy z powodu zbyt słabo rozwiniętych łydek. Przegrywano nawet z powodu słabych przedramion. Należy zatem podzielić ciało na trzy części, być ich świadomym i trenować każdą z nich z równym zapałem.
Niezależnie od tego, jakie słabe punkty odkryjesz w czasie rozwijania swojego ciała, musisz wykonywać ćwiczenia poświęcone wszystkim trzem opisanym partiom. Jeśli jesteś mięciutki i puszysty, chciałbyś stracić na wadze, będziesz musiał oczywiście wykonywać więcej ćwiczeń na mięśnie brzucha, a także stosować nisko węlowodanową dietę o zredukowanej ilości kalorii. Jeśli masz niedowagę, powinieneś wykonywać więcej ćwiczeń na dolne i górne partie oraz stosować dietę wysoko białkową i bogatą w kalorie. Jeśli twoja waga nie odbiega od normy, powinieneś ćwiczyć po równo każdą z trzech części ciała, stosując ścisły program treningowy i zachowując zrównoważoną dietę ze wskazaniem na pokarmy wysokobiałkowe."