Ciekawostki kulturystyczne: Trening siłowy i hipertrofia

Nadesłany przez: Hades dnia 18.11.2006, 12:00:00 Ocena: 8.00 (3 głosów) Oceń artykuł 19618 odsłon Komórki mięśniowe wprost wariują, by stworzyć nowe białka przed kolejnym treningiem siłowym. Widoczne zmiany w wielkości masy mięśni widać dopiero po okresie kilku tygodni. Dlaczego trwa to tak długo?

Wielkość mięśni odzwierciedla się w balansie między tworzeniem nowych białek, a rozkładaniem starych. Rozpad wzmaga się po ciężkim treningu, często przewyższając ilość tworzonych nowych białek. Kataboliczne (rozkładające) hormony, takie jak kortyzol, czy czynniki anty-wzrostowe jak miostatyna, zwiększają tempo rozpadu mięśni po treningu. Dlatego, celem każdego kulturysty czy ciężarowca, jest przyspieszenie tempa hipertrofii i zmniejszenie rozpadu mięśni. Zwiększając poziom aminokwasów w krwiobiegu po ćwiczeniach, dzięki suplementacji proteinami, przyspiesza syntezę nowych białek i wzrostu mięśni. Efekt podobnych technik zależy od dawki, rodzaju aminokwasów, wieku i koncentracji anabolicznych oraz antykatabolicznych hormonów.

Journal Nutrition, 2006