Porady dla początkujących: Znaczenie wolnych dni

Nadesłany przez: Hades dnia 14.01.2007, 11:50:32 Ocena: 8.00 (13 głosów) Oceń artykuł 17478 odsłon Jako pełen entuzjazmu nowicjusz, będziesz się palić do ćwiczeń. Sport będzie dla ciebie czymś nowym, czymś, co zapewni ci wspaniały wygląd i samopoczucie. Ale mięśnie nie chcą rosnąć i wtedy, gdy ćwiczeń jest zbyt mało, i wtedy, gdy jest za wiele.

Początkujący robią najszybsze postępy. Nigdy już później mięśnie nie rozwijają się tak szybko. Co więcej, początkujący często odporni są na przetrenowanie. Ich organizmy adaptują się do nowego stanu, a rozwój postępuje. Gdyby tylko mogło to trwać długo! Ale, niestety, nie trwa. Formalnie tempo rozwoju obniża się i kulturysta wkracza w fazę, wktórej trzeba organizmowi zapewnić odpowiedni odpoczynek. Zwłaszcza wtedy, gdy odczuwa się jeszcze ból po ostatnim treningu. Tylko relaks utrzyma ciało w stanie gotowości do rozwoju. Nigdy nie trenuj grupy mięśniowej, w której odczuwasz ból po ostatnim treningu. Możesz wykonać rozciąganie, przez co zapewnisz dopływ krwi do obolałych mięśni, ale nie ćwicz, aż w pełni zregenerujesz. Wykonuj dokładnie program dla początkujących i nie wprowadzaj dodatkowych treningów tylko dlatego, że chcesz, aby rozwój następował szybciej. Nie nastąpi. Jeśli ćwiczysz np. w poniedziałki, środy i piątki, to pozostałe 4 dni musisz przeznaczyć na relaks. Oprócz tego konieczny jest pełen tydzień odpoczynku po każdych 6 tygodniach stałych ćwiczeń.