Treningi Kulturystów: Dorian Yates Trening Bicepsów

Nadesłany przez: Hades dnia 19.08.2007, 22:50:24 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 17425 odsłon Dorian Yates jest 6-krotnym zwycięzcą zawodów Mister Olimpia (tylko Lee Haney i Arnold Schwarzenegger mogą pochwalić się lepszym rezultatem). Wprowadził nowy standard wyglądu w świecie zawodowej kulturystyki.

Jest bardzo masywny - przy wzroście około 180 cm waży 120 kg - a przy tym jest dobrze wyrzeźbiony, co rzadko idzie ze sobą w parze. Ma też olbrzymie bicepsy i zdradza nam, jak je trenuje.

Jego układ ćwiczeń na bicepsy jest następujący:

1) Unoszenie rąk w oparciu o udo 2-3 x 6-10
2) Unoszenie rąk na modlitewniku 1 x 6-10
3) Unoszenie rąk ze sztangą 1 x 6-10
4) Naprzemianstronne unoszenia rąk 1 x 6-10
5) Młotkowe unoszenie rąk 1 x 6-10

Dorian stosuje następujące zasady Weidera:

1 Serie zstępujące - dokładnie rozgrzewa się przed wykonaniem ciężkich serii, a potem od razu przechodzi do najcięższych serii. Po minimalnej przerwie zmniejsza ciężar o około 10% i robi drugą serię. takie Zmniejszanie ciężaru pozwala na błyskawiczny odpoczynek mięśni przed tym, gdy zostaną ponownie zaatakowane

2 Metoda przeładowania - żeby zmusić mięśnie do rozwoju trzeba je atakować coraz większymi ciężarami. Również zmniejszanie odpoczynków między seriami pozwala na "przeładowanie" mięśni, a używanie obu tych metod dostarcza takiej intensywności, że wystarczy wykonać tylko kilka serii

3 Wymuszone powtórzenia - czasami partner pomaga mu zrobić 1-2 dodatkowe powtórzenia, gdy już sam nie może podnieść ciężaru. Yates robi tak tylko po to, by zmusić mięśnie do dalszego rozwoju

4 Szczytowe napięcie mięśni - dzięki tej metodzie można zwiększyć stymulację ćwiczonych mięśni

Uwagi Yatesa

1 Większość ludzi myśli, że żeby zbudować potężne bicepsy potrzebna jest tytaniczna praca. Nic podobnego, w ten sposób można jedynie doprowadzić się do przetrenowania

2 Im jesteś większy i silniejszy, tym intensywniej możesz trenować, osiągając lepsze rezultaty z mniejszą ilością serii

3 Po 2-3 seriach rozgrzewki robi tylko jedną serię każdego ćwiczenia, w sumie 5-6 serii
większość kulturystów jest przetrenowanych jeśli chodzi o ilość wykonywanych serii, a niedotrenowanych jeśli chodzi o intensywność treningu

4 Najlepiej ćwiczy się ramiona bezpośrednio po treningu klatki piersiowej

5 Gdy bicepsy są w pełni rozgrzane nie marnujcie czasu i energii na nieproduktywne serie i od razu przechodźcie do najcięższych serii