Odżywianie w kulturystyce: Odporni na przyrosty

Nadesłany przez: Hades dnia 27.09.2008, 19:00:00 Ocena: 10.00 (3 głosów) Oceń artykuł 15636 odsłon Niektórzy ludzie mają bardzo szybką przemianę materii. Wiąże się o oczywiście z tym, że mogą jeść wszystko a tkanka tłuszczowa się im nie odkłada, bo wszystko zostaje spalone. Jest to dobra cecha, jednak dla Kulturysty, nie jest zbyt pożądana, ponieważ objawia się trudnościami w zbudowaniu masy mięśniowej. Często jest jednak, tak że tak naprawdę problem ze zwiększeniem masy jest spowodowany czym innym - popełnianymi błędami.

Podstawowe to:

- trzy, albo i mniej posiłków dziennie
- zbyt tłuste jedzenie
- niewłaściwe stosowanie lub dobór suplementów i odżywek

Efektem takiego postępowania jest to, że trening nie daje rezultatów i powoduje, że wielu zawiedzonych porzuca trening lub sięga po sterydy. Jak temu zapobiec? - wystarczy zmienić sposób odżywiania, zastosować (prawidłowo) odżywki i potrzebne suplementy, i ...już tylko czekać i spokojnie trenować. Rezultaty muszą przyjść i przyjdą.
Pamiętaj, że:


- nie ma czegoś, co zastąpi prawidłową, zdrową dietę
- musisz jeść co 2-3 godziny
- musisz jeść, ale z głową - nie zapychać się przetworzoną, bezwartościową żywnością
- komponuj posiłki z dobrych źródeł białka i węglowodanów
- właściwie dobieraj i stosuj odżywki

W całym tym zamieszaniu, na pewno przydadzą się pewne reguły, których warto przestrzegać:

- odżywka typu "gainer" (20-50% białka) może być stosowana jako uzupełnienie ilości posiłków (np. 4 normalne posiłki, pozostałe 2 - odżywka) lub jako uzupełnienie do posiłków (jeśli mmo stosowania 6 posiłków nie ma efektu - dopijaj do posiłku "gainera")

- szczególnie oporni na przyrosty mogą stosować olej MCT jako bardzo kaloryczny, a jednocześnie bardzo szybko zamieniany na energię i lekko strawny. Można dodawać do każdego posiłku.

- jeśli spełniłeś powyższe zalecenia - dołącz aminokwasy rozgałęzione BCAA i stosuj je do 90 minut po treningu, podczas niego zostały one zużyte na cele energetyczne i trzeba je uzupełnić, aby zapobiec katabolizmowi.

- odżywkę składającą się z samych węglowodanów stosuj w czasie nie dłuższym niż 30 minut po treningu.

- zaopatrz się w pełen zestaw aminokwasów, które musisz zażywać na 10-20 minut przed każdym posiłkiem. Stosuj je również przed snem, a nawet w ciągu nocy.

Jeśli w ten sposób zaplanujesz sobie dietę i wspomaganie, to na pewno nie będziesz musiał szukać żadnych "magicznych środków", zaś rezultaty przyjdą szybciej niż myślisz.