Porady dla początkujących: Zalety i mity treningu siłowego

Nadesłany przez: Hades dnia 11.05.2009, 19:10:36 Ocena: 8.00 (3 głosów) Oceń artykuł 13911 odsłon Zalety treningu siłowego: Można podać ponad 20 konkretnych korzyści, jakie osiągnie każdy, kto regularnie uprawia ćwiczenia siłowe i stosuje progresje obciążeń. Niektóre z nich to: Zwiększa wytrzymałość kości i więzadeł, grubość chrząstek i gęstość unaczynienia mięśni, Wzmacnia serce, podnosi wydajność przemian metabolicznych i wpływa stabilizująco na ciśnienie krwi i wiele innych. Przeczytaj cały artykuł i dowiedz się ile dobrego przynosi trening siłowy.

Trening siłowy:

1. Zwiększa siłę mięśni
2. Zwiększa wytrzymałość mięśni
3. Jest niezrównanym sposobem kształtowania sylwetki
4. Zwiększa wytrzymałość kości i więzadeł, grubość chrząstek i gęstość unaczynienia mięśni
5. Poprawia stan zdrowia i sprawność fizyczną
6. Wpływa na poprawę osiągnięć sportowych
7. Zwiększa giętkość
8. Zwiększa szybkość i wydolność mięśni
9. Pomaga przezwyciężać stresy i napięcia związane z codziennym życiem
10. Wpływa pozytywnie na samopoczucie
11. Uczy zdyscyplinowania i motywacji, które przenoszą się na inne dziedziny życia
12. Pomaga w regulacji wagi ciała i redukcji tkanki tłuszczowej
13. Wzmacnia serce, podnosi wydajność przemian metabolicznych i wpływa stabilizująco na ciśnienie krwi
14. Może korzystnie wpłynąć na długość życia
15. Poprawia jakość życia
16. Oddziałuje korzystnie w zapobieganiu różnym schorzeniom, takim jak np. oteoporoza
17. Podwyższa poziom hemoglobiny oraz liczbę czerwonych ciałek krwi
18. Jest odpowiedni dla kobiet i mężczyzn w każdym wieku i może być cenna formą aktywności fizycznej dla małżeństw i całych rodzin
19. Jest świetną formą rehabilitacji w przypadku kontuzji mięśniowych i stawowych, może być stosowany przez osoby upośledzone, nawet z częściowym niedowładem rąk lub nóg
20. Obniża, jak to udowodniono, poziom cholesterolu