Porady dla początkujących: Prawidłowe przerwy między seriami

Nadesłany przez: Hades dnia 14.07.2009, 20:46:00 Ocena: 6.00 (3 głosów) Oceń artykuł 30185 odsłon Bardzo istotną rzeczą w treningu kulturysty są przerwy między seriami. Jeśli chcesz rozbudować swoje mięśnie to dłuższe rozmowy z kolegami odpadają. Przerwa trwająca ponad 3 minuty może zniweczyć większość wysiłku włożonego w trening. Podczas ćwiczeń na mniejsze grupy mięśniowe przerwy powinny być krótsze niż w przypadku trenowania dużych grup.

Każdy człowiek jest inny i w innym czasie dochodzi do siebie. Jeśli czujesz, że bicie Twojego serca i oddech unormowały się przed upływem 3 minut to znaczy, że możesz już podejść do kolejnej serii. powinien być przede wszystkim efektywny. Trenujesz, aby zmęczyć , a nie pozwalać mu ostygnąć. Każda kolejna seria, właśnie dzięki niepełnemu mięśnia męczy go coraz bardziej i dostarcza silniejszych bodźców do wzrostu podczas regeneracji. Zmniejszając ilość czasu poświęconego na odpoczynek wykonasz szybciej. Podczas przerwy między seriami nie powinno się przyjmować pozycji leżącej ani siedzącej.

W każdej siłowni można zobaczyć trenującego, który po wykonaniu serii siedzi przygarbiony i odpoczywa. Taki widok od razu mówi o tym, że ten człowiek niewiele wie o prawidłowym wykonywaniu treningu. Każdy, kto poważnie podchodzi do tego sportu wie, że w pozycji stojącej płuca mają większą objętość i są lepiej wentylowane. Gdy odpoczywasz rozciągaj delikatnie mięśnie, które trenujesz, pozwoli to na ich szybszą regeneracje.