Diety Kulturystyczne: Błędy popełniane w diecie

Nadesłany przez: Hades dnia 14.07.2009, 20:48:18 Ocena: 10.00 (1 głos) Oceń artykuł 14832 odsłon Jeśli jesz bezpośrednio przed treningiem organizm zamiast skupić się na odżywianiu mięśni kieruje energię na procesy trawienia. Poza tym dyskomfort wywołany przez uczucie pełnego i ciężkiego żołądka również utrudnia wykonywanie ćwiczeń.

1), Jeśli jesz bezpośrednio przed organizm zamiast skupić się na odżywianiu mięśni kieruje energię na procesy trawienia. Poza tym dyskomfort wywołany przez uczucie pełnego i ciężkiego żołądka również utrudnia wykonywanie ćwiczeń.

2) Często popełnianym błędem jest spożywanie bardzo obfitych posiłków, po których nie mamy ochoty na jedzenie nawet 4-5 godzin. Trzy posiłki dziennie to najgorsze, co może spotkać nasze mięśnie. Ogromna dawka początkowo sprawia, że zaczyna nam się odkładać tkanka tłuszczowa, a po dłuższym czasie od posiłku następuje deficyt energetyczny i narażasz swoje na katabolizm. Aby temu zapobiec należy zjadać 5 – 6 posiłków w mniejszych porcjach. Jedząc, co 2 – 3 godziny dostarczasz organizmowi na bieżąco niezbędnej energii i białka, a twój żołądek i układ pokarmowy nie są już tak obciążone, co poprawia również samopoczucie. Taki sposób wskazany jest nie tylko, jeśli chcesz budować duże mięśnie, ale również, kiedy starasz się zrzucić tkankę tłuszczową. Organizm nie „martwi się”, że zabraknie mu energii, więc nie odkłada zapasowej tkanki tłuszczowej.

3) Całkowita eliminacja tłuszczy z diety może doprowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych. Jeśli wymaga tego sytuacja ogranicz ilość spożywanego tłuszczu i staraj się dostarczać zdrowe tłuszcze. Przyniesie to oczekiwane efekty, a nie narazi Cię na poważne schorzenia.

4) Niedojadanie i przejadanie się. Jeśli dostarczasz mniej kalorii w ciągu dnia niż spalasz oczywistym jest, że schudniesz niezależnie od tego jak ciężko trenujesz. Dostarczanie większej ilości kalorii niż spalamy jest warunkiem rozwoju tkanki mięśniowej. Jeśli jednak przesadzisz organizm nie wykorzysta dostarczonych surowców do budowy mięśni i przybędzie Ci tylko niepotrzebnego tłuszczu. Dlatego tak ważne jest dostarczanie odpowiedniej ilości kalorii w porcjach równomiernie rozłożonych, aby unikać skoków i spadków cukru we krwi.

5) Stosowanie odżywek zamiast jedzenia. Odżywki mogą być ogromnie pomocne przy rozwoju muskulatury. Jednak wielu „fanatyków odżywek”, zamiast uzupełniać swoją dietę odżywkami robi na odwrót. Jest to duży błąd. Nie dość, że narażają się na uszczerbki na zdrowiu to wydają kupę pieniędzy, które spokojnie mogliby przeznaczyć na zbilansowaną dietę i osiągali dużo lepsze efekty.