Porady dla początkujących: Ramiona - symbol sylwetki

Nadesłany przez: Hades dnia 20.12.2009, 20:16:42 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 16060 odsłon Ramiona stanowią najbardziej rzucającą się w oczy część sylwetki kulturysty, są najbardziej eksponowane w życiu codziennym i podczas zawodów. Wszyscy ćwiczący - od początkujących do mistrzów - zwracają na tę część ciała uwagę i poświęcają jej wiele czasu na treningach. Kompleksowy rozwój mięśni ramion i przedramion wymaga kilkuletniego, zaprogramowanego treningu. Dlatego postaramy się przedstawić trening mięśni ramion w różnych jego aspektach i na podstawie doświadczeń mistrzów kulturystyki.

ZASADY WEIDERA DLA RAMION

Można je podzielić na dwie grupy: masy oraz rzeźby.

Przy treningu masy mięśniowej:

-- Przeładowanie, czyli poddawanie mięśni coraz większym obciążeniom, stresom.
-- Ruchów oszukanych, czyli wykonywanych po "upadku mięśniowym" ruchów wymuszonych.
-- Schodkowania, czyli stopniowego, za pomocą partnerów, zdejmowania ciężarów w serii.
-- Częściowego wypoczynku w trakcie serii.

Przy treningu rzeźby mięśni:

-- Jakości treningu, a więc głównie zmniejszania przerw wypoczynkowych, dokładnej techniki, "szybszych" powtórzeń.
-- Superserii, czyli serii łączonych na różne grupy mięśniowe.
-- Izolowania mięśni, czyli stosowania takich ćwiczeń, które niemal wyłącznie angażują dany mięsień, lub jego część.
-- Stałego napięcia przy podnoszeniu i opuszczaniu ciężaru.
-- Szczytowej koncentracji, czyli wytrzymywanie 2-3 sekund przy maksymalnym skurczu, a przed opuszczeniem ciężaru.
-- "Suchego" napinania mięśni przed lustrem (szczególnie wskazane przed zawodami).

TRENING BICEPSÓW
TRENING TRICEPSÓW
TRENING PRZEDRAMION