Odżywianie w kulturystyce: Warzywa w diecie

Nadesłany przez: Hades dnia 15.05.2010, 18:10:13 Ocena: 7.00 (5 głosów) Oceń artykuł 10530 odsłon Warzywa zawierają prawdziwe bogactwo składników odżywczych, są dostarczycielami wielu cennych makro i mikroelementów, szczególnie gdy spożywamy je na surowo. Zawarte w nich składniki przyspieszają metabolizm, poprawiają trawienie i wchłanianie składnikówi odżywczych (białko, węglowodany, tłuszcze)

Przykłady:

Pomidory, brokuły - bogactwo witaminy C , wzmacnia stawy i więzadła, obniża poziom kortyzolu- hormonu odpowiedzialnego za spalanie białka w tkance mięśniowej, a wydzielany jest przy niedożywieniu lub przetrenowaniu.

Papryka - wspomaga uwalnianie kwasów tłuszczowych i adrenaliny. Przyspiesza metabolizm, spalanie tłuszczu i syntezę białek.

Kalafior i sałata - wpływają na obniżenie poziomu estrogenu, co zmniejsza retencję wody w organiźmie i przyspiesza proces spalania tkanki tłuszczowej. Niski poziom estragonu podwyższa poziom testosteronu.

Fasola - zawiera dużo błonnika i białka. Zmieszana np. ryżem daje pożywną mieszankę energetyczną.

Marchewka - jest niskokaloryczna, bogata w beta- karoten, który wspomaga system odpornościowy organizmu.

Szpinak - źródło chromu, beta- karotenu i witaminy E, ma pozytywny wpływ na proces regeneracji tkanki mięśniowej.

Czosnek i cebula - warzywa te poprawiają zdolność organizmu do spalania kalorii.