Ćwiczenia dla każdego: Ćwiczenia przy biurku, w pracy

Nadesłany przez: Hades dnia 17.05.2011, 17:30:00 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 6409 odsłon Warto uświadomić sobie cel, który osiągamy ćwicząc brzucha i ud. Mając na uwadze wzmocnienie tych mięśni konieczne jest wykonywać z obciążeniem, natomiast chcąc wspomóc odchudzanie organizmu wraz ujędrnianiem tkanek w tym obszarze, należy wykonywać wysiłek umiarkowany w intensywności, ale długotrwały.

Pierwszy cel jest dosyć trudno realizować za biurkiem, drugi może się udać. Polecam dwa rodzaje :

* izometryczne
* z niewielką amplitudą ruchu (ze względu na ograniczoną powierzchnię oraz zachowanie należnej postawy podczas pracy).

Wykonując ćwiczenia izometryczne maksymalne napięcie należy utrzymywać przez 15 - 30 sekund, wykonując kilkanaście powtórzeń oraz kilka serii.



Izometryczne na brzuch:

* siedząc za biurkiem w prawidłowej pozycji, należy mocno napiąć mięśnie brzucha.

Izometryczne na uda:

* w siadzie, trzymając stopy blisko siebie, kolana naciskają na siebie. Bardzo dobre ćwiczenie na wewnętrzną część uda;
* rozstawiając nogi tak, aby zewnętrzne części ud opierały się o brzegi biurka, stolika (tak, aby te przedmioty mogły stawiać opór udom), naciskać udami na zewnątrz, i utrzymać napięcie mięśni;
* w staniu, tak by pięta jednej nogi była oparta o ścianę lub inny stabilny przedmiot. Proszę naciskać lekko zgiętą nogą w tył. W ten sposób kształtujemy mięśnie ud i pośladków.

Z małą amplitudą ruchu na brzuch można wykonywać następujące ćwiczenia:

* w pozycji siedzącej skłony tułowia w bok, tak jakbyśmy podnosili długopis, który spadł z boku krzesła. Ćwiczenia należy wykonywać na jedną i drugą stronę, najlepiej na przemian;
* trzymając się mocno biurka, barki ustabilizowane (konieczne w tym ćwiczeniu będzie krzesło obrotowe), proszę wykonywać energiczne skręty biodrami. Ważne by barki i tułów były cały czas skierowane w przód i nie wykonywały najmniejszego ruchu.

Wreszcie ćwiczenia z mała amplitudą ruchu na uda

* w siadzie, przenoszenie jednej nogi na zewnątrz i do wewnątrz. Ćwiczenie proszę wykonywać dla jednej i drugiej nogi;
* na krześle na kółkach, proszę odsunąć się jak najdalej, a następnie bez pomocy ramion wrócić do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtórzyć kilkanaście razy.