Ćwiczenia dla każdego: 10 powodów dla których warto ćwiczyć

Nadesłany przez: Hades dnia 17.05.2011, 17:30:00 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 6041 odsłon Uprawianie ćwiczeń podnosi dobry nastrój. Dzięki procesom chemicznym, które następują w mózgu w trakcie np. biegu, możesz pozbyć się uczucia niepokoju, lęku czy obniżyć poziom depresji. Te same procesy chemiczne pomogą ci zredukować ból i wzmocnić poczucie szczęścia i dobrego samopoczucia. Zmiany najbardziej widać już po kilku tygodniach regularnych ćwiczeń.

1. Ćwiczenia powodują utratę tkanki tłuszczowej i pomagają w utrzymaniu stałej, niskiej wagi.

2. Obniżają ryzyko ataku serca. Twoje serce pracuje bardziej wydajnie. Aerobik, bieganie, pływanie, jazda na rowerze wzmacniają serce i naczynia krwionośne zwiększając poziom “dobrego” cholesterolu i obniżając poziom trójglicerydów.

3. Znacząco poprawiają działanie krwioobiegu w twoim ograniźmie.

4. Ćwiczenia fizyczne odciążają trzustkę. Może ona produkować mniej insuliny.

5. Budują mięśnie. Im więcej mięśni tym szybszy metabolizm i mniejsze ryzyko otyłości.

6. Ćwiczenia chronią przed niektórymi rodzajami raka. Regularna aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko zachorowania na raka okrężnicy i może pomóc zapobiec rakowi piersi i płuc.

7. Obniżają poziom cukru we krwi poprzez przyspieszenie transportu glukozy do komórek. Działa tak zwana “niewidzialna insulina”. To szczególnie ważne, jeżeli jesteś diabetykiem.

8. Uprawianie ćwiczeń podnosi dobry nastrój. Dzięki procesom chemicznym, które następują w mózgu w trakcie np. biegu, możesz pozbyć się uczucia niepokoju, lęku czy obniżyć poziom depresji. Te same procesy chemiczne pomogą ci zredukować ból i wzmocnić poczucie szczęścia i dobrego samopoczucia. Zmiany najbardziej widać już po kilku tygodniach regularnych ćwiczeń.

9. Wzmacniają system immunologiczny twojego organizmu. Regularne, umiarkowane ćwiczenia odbudowują naturalną zdolność ciała do radzenia sobie z wirusami, gorączką i infekcjami.

10. Uprawianie ćwiczeń zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę. Ćwiczenia zwiększają możliwości twojego ciała w wykorzystaniu insuliny, zmniejszając ryzyko cukrzycy typu II (na którą zapadają osoby dorosłe). Jeśli chorujesz na ten rodzaj cukrzycy, regularne ćwiczenia wzmocnią możliwości twojego organizmu w przetwarzaniu cukru co oznacza mniejszą ilość przyjmowanych leków.

11. Wzmacniają kości i stawy. Ćwiczenia na utratę wagi pomagają zapobiegać osteoporozie, podczas gdy siedzący tryb życia powoduje utratę masy kostnej.

12. Ćwiczenia niesamowicie podnoszą samoocenę. Podjęcie wyzwania, poprawa zdrowia, mniej kilogramów, lepszy wygląd, poczucie siły, spotkania z nowymi ludźmi…

Wszystko co dobre w ćwiczeniach jest dla Ciebie. Jest też osoba która może Ci pomóc. Pozwól jej tylko. Pozwól sobie. To Ty.