Ćwiczenia dla każdego: Ćwiczenia oddechowe

Nadesłany przez: Hades dnia 17.05.2011, 17:34:17 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 4271 odsłon Stoimy w pozycji wyprostowanej i zaczynamy wdychając powietrze wraz z unoszeniem rąk do góry robimy to powoli a powietrze wdychamy nosem, następnie wypuszczamy powietrze buzią wraz z jednoczesnym opuszczaniem rąk w dół. Tak wykonywane ćwiczenie powtarzamy 8 razy

Zaczynamy od sposobów najprostszych. Po pewnym czasie systematycznego ćwiczenia sami ustalimy, które sposoby są dla nas najlepsze. Za jeden takt najlepiej przyjąć jedno uderzenie własnego serca. Ci z nas, którzy mogą chodzić i zażywają spacerów, mogą ćwiczyć następująco:

Przez 4 kroki wdychamy, 4 kroki wydychamy, 4 kroki wdychamy itd. bez przerw. Oddychamy tylko nosem. Czynimy to powoli, harmonijnie, bez wysiłku i nadymania płuc, ale staramy się podczas wydechu usunąć całą ich zawartość, a podczas wdechu napełnić je całkowicie. Miarą, a zarazem sprawdzianem prawidłowości ćwiczenia jest swoiste uczucie przyjemności. Uczucia tego doznajemy po pewnym okresie wykonywania ćwiczeń. Gdy dobrze opanujemy tę wersję, możemy spróbować ćwiczyć pełną wersję oddychania rytmicznego: 4 kroki wdech, 4 kroki zatrzymanie powietrza w płucach, 4 kroki wydech, 4 kroki bezdech i od początku.

Dla osób ćwiczących na siedząco i leżąco dobre jest oddychanie oparte na zasadzie 1: 4: 2. Oznacza to, że jeżeli wciągamy powietrze np. przez 3 uderzenia tętna, zatrzymujemy je na 12 uderzeń i wypuszczamy przez 6 (czyli mnożymy przez 3).

Następnym ćwiczeniem będzie wdychanie i wydychanie powietrza wraz z unoszeniem rąk w górę.

Stoimy w pozycji wyprostowanej i zaczynamy wdychając powietrze wraz z unoszeniem rąk do góry robimy to powoli a powietrze wdychamy nosem, następnie wypuszczamy powietrze buzią wraz z jednoczesnym opuszczaniem rąk w dół. Tak wykonywane ćwiczenie powtarzamy 8 razy