Porady mistrzów kulturystyki: Rozciąganie podczas treningu = sukces

Nadesłany przez: Hades dnia 3.06.2011, 1:28:24 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 7150 odsłon Kiedy ostatni raz byłeś na siłowni i trenowałeś z obciążeniem, ile czasu spędziłeś rzeczywiście coś robiąc? Powiedzmy, byłeś w klubie przez godzinę, w ciągu której zrobiłeś 20 serii, a każda trwała 30 sekund. To oznacza, że trenowałeś tylko przez 10 minut. Co ważniejsze, oznacza to również, że prawdopodobnie nie robiłeś nic przez całe 50 minut, czyli 83% twojego treningu.

Doradza Frank Zane Mr. Olympia 1977-1979

Nie wiem, jak ty, ale ja nie uważam, żeby to był pełny zwrot zainwestowanego czasu i energii. Szczególnie, że ten czas mógł nie być zmarnowany, ale wykorzystany w sposób bardziej konstruktywny, Kluczem do uzyskania maksimum z twojego czasu na siłowni jest stretching, nie tylko przed i po treningu, ale również w trakcie. Ten podstawowy rodzaj aktywności – który ludzie wykonują instynktownie od niepamiętnych czasów – oferuje cały szereg korzyści. Pomaga utrzymać połączenie umysłowo-mięśniowe pomiędzy seriami oraz utrzymuje napływ krwi do mięśni. Nie tylko utrzymuje wyższą temperaturę ciała, ale zwiększa giętkość i elastyczność obszaru, na którym skupiasz się podczas treningu. Wniosek jest taki, że rozciąganie poprawia wykonywane przez ciebie serie oraz chroni przed kontuzjami i urazami.

Przyglądałem się kulturystom trenującym w World Gym, kiedy przez co najmniej 15 minut rozciągali się przed treningiem na mięśnie nóg. Robili wszystkiego typu rozciągania mięśni czworogłowych, kolan, mięśni tylnych ud i prostowników, po czym zaczęli robić ćwiczenia i nie zrobili już ani jednego rozciągnięcia. Zawsze myślałem, że lepiej nie rozciągać się tak bardzo przed treningiem z obciążeniem – po prostu trzeba zrobić tyle, żeby się rozluźnić, ale nie ćwiczyć – dobrze jest natomiast rozciągać się w czasie treningu.

Rozciąganie mięśni:
https://www.kulturystyka.org.pl/module ... s/index.php?storytopic=49