Ćwiczenia dla każdego: Fitness - Rodzaje Ćwiczeń

Nadesłany przez: Hades dnia 2.07.2011, 22:50:00 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 4407 odsłon Jeśli Twoim celem jest wymodelowanie , wzmocnienie mięśni i ujędrnienie ciała wybierz zajęcia wzmacniające, które nie są tak intensywne dla Twojego serca, za to znacznie bardziej zmuszają do pracy poszczególne mięśnie. Dzięki nim poprawisz sylwetkę (wymodelujesz newralgiczne miejsca), wyrzeźbisz mięśnie (uzyskasz sportową sylwetkę oraz będziesz silniejsza(y)), ujędrnisz skórę i pozbędziesz się cellulitu (ciało będzie wyglądało bardziej rześko i zdrowiej).

TBC to zajęcia wzmacniające z elementami kardio (o charakterze aerobowym), które mają na celu kształtowanie sylwetki przez pozbywanie się tłuszczyku i pracę nad poszczególnymi mięśniami, bez żadnej taryfy ulgowej. W tej lekcji instruktorzy wykorzystują wszelkiego rodzaju sprzęt wzmagający pracę mięśni. Dzięki temu przyspieszasz moment uzyskania zdrowego, wysportowanego ciała. Dodatkowo, zastosowane w treningu obciążenie – sprzyja zatrzymywaniu wapnia i zapobiega rzeszotnieniu kości. Przeznaczony dla osób zaawansowanych i średniozaawansowanych. Główny cel: kształtowanie sylwetki, sprawność, wzmocnienie kości

ABT celem tych jest wzmacnianie miejsc, gdzie pojawia się cellulit. Najczęściej są to pośladki, biodra i uda, ale również ramiona, łydki i okolice brzucha. W programie ABT mają charakter drążący i naprzemienny, co pobudza bieg limfy i usuwanie toksyn z przestrzeni międzykomórkowych. Średnia intensywność zajęć sprzyja uwalnianiu rozłożonego nierównomiernie w grudkach tłuszczu. Dodatkowo efekt ten wspomaga automasaż, który uwalnia te okolice od powstałego napięcia i ujędrnia skórę. Przeznaczony dla osób: średniozaawansowanych i początkujących. Główny cel: rozbijanie tkanki tłuszczowej z okolicy bioder, pośladków i ud, ujędrnianie ciała

Hi-Lo - to kombinacja kroków aerobiku ujęta w logiczny układ ćwiczeń o dużej intensywności, przeplatana podskokami, wymagająca koordynacji i kondycji, polegające na ciągłym wykonywaniu skoków, podskoków, obrotów i elementów biegu. Grupa docelowa - wzmacnianie układu sercowo naczyniowego, poprawa koordynacji ruchowej. Jest to obecnie najczęściej spotykana forma w fitness klubach, pozwalająca się wypocić, wytańczyć, spalić tkankę tłuszczową, poprawić kondycję i koordynację ruchową.

STRETCHING zestaw ćwiczeń fizycznych polegający na rozciąganiu mięśni celem ich uelastycznienia, poprawia ukrwienie układu motorycznego. Jest naturalnym systemem ćwiczeń łączącym w sobie elementy gimnastyki i kulturystyki, łącząc naprzemienne serie ćwiczeń dynamicznych i statycznych. Standardowy zestaw ćwiczeniowy trwa kilkanaście do kilkudziesięciu minut. Polega na kilkunastosekundowej, izometrycznej pracy (napinaniu) mięśnia oraz następnie powolnym rozluźnianiu go, a następnie rozciąganiu go przez następne kilkadziesiąt sekund. Podczas wykonywania ćwiczeń ważne jest zachowanie równomiernego oddechu i nieprzesadzanie z napinaniem mięśni. Stosowane po około 30 do 40 minut intensywnych ćwiczeń aerobiku lub na stepie.

BASIC STEP to gimnastyka na platformie do wchodzenia zwanej popularnie stepem. W tej lekcji naśladujesz chodzenie po schodach, a wiadomo jak wędrówka po nich potrafi być wyczerpująca. Stepowanie na stopniu to doskonały trening kondycyjny dla każdego, który nie przeciąża żadnej partii mięśni, a wzmacnia je i rozwija koordynację ruchową. Dzięki niemu spalasz mnóstwo kalorii. Koszt energetyczny wydatkowany podczas zajęć ze stepu jest w przybliżeniu taki, jak przy bieganiu z szybkością około 11 km/h. Przeznaczony dla osób zaawansowanych i średniozaawansowanych. Główny cel: poprawa koordynacji i wytrzymałości oraz pamięci ruchowej

INTERWAŁ to częściowo zajęcia o charakterze aerobowym oraz trening wzmacniający na stepie. Dzięki takiemu połączeniu poprawiasz w równej mierze kondycję układu krążenia i oddychania, jak i siłę mięśni. W pierwszej części lekcji, która odbywa się na stopniu, instruktor bazuje na krokach podstawowych oraz wplata ćwiczenia, które wzmacniają kompleksowo większe mięśnie ciała. Natomiast w drugiej części zajęć w pozycjach półwysokich (klęku, podporze) bądĄ leżąc na stepie modelujesz wybrane partie ciała. Przeznaczony dla osób: średniozaawansowanych. Główny cel: sprawność, wzmocnienie mięśni

AEROBIK DANCE Przeznaczony jest dla osób lubiących ruch i muzykę. Dla wielu stanowi wprowadzenie do dalszych zajęć tanecznych. To nauka krótkiego układu tanecznego z zastosowaniem poznanych kroków z elementami ruchów ramion, tułowia. Główny cel to doskonalenie kroków aerobiku w układzie tanecznym oraz kształtowanie poczucia rytmu i koordynacji słuchowo - ruchowej poprzez ćwiczenia rytmiczno - taneczne.

AEROBIK/STEP POWER Przeznaczony jest dla zaawansowanych uczestników zajęć. W trakcie Stepu Power trwającego godzinę zegarową, instruktorka realizuje układy ćwiczeń bez możliwości nauki podstaw. Zajęcia Aerobik Power realizowane są w ciągu 90 minut, z czego 60 minut to intensywne ćwiczenia układowe, natomiast pozostały czas przewidziany jest na ćwiczenia rozciagająco - rozluźniające