Ćwiczenia dla każdego: Ćwiczenia dla otyłych

Nadesłany przez: Hades dnia 2.07.2011, 23:20:00 Ocena: 1.00 (1 głos) Oceń artykuł 17184 odsłon Jeżeli twoja pupa jest zbyt obfita, powinnaś na zmianę biegać oraz uprawiać poniższe ćwiczenie opracowane specjalnie z myślą o osobach takich jak ty! Dzięki nim w 30 minut spalisz ponad 350 kalorii. Ćwiczenia należy wykonywać 2-3 razy w tygodniu.

1. Unoszenie nogi do tyłu

Stań wyprostowana, dłonie oprzyj na biodrach. Ciężar ciała przenieś na prawą nogę i lekko ugnij ją w kolanie. Napinając mięśnie pośladkowe unieś wyprostowaną lewą nogę w tył. Pieta powinna być wycelowana w sufit. Wróć do pozycji wyjściowej, dotykając tylko czubkiem stopy o ziemię. Ćwiczenie wykonaj 8-10 razy w 3 seriach. Następnie zmień nogę.

2. Przysiady w rozkroku

Stań w szerokim rozkroku, palce stóp i kolana skieruj na zewnątrz. Wyprostuj plecy i dłonie oprzyj na biodrach. Napinając mięśnie pośladków wykonaj przysiad, starając się przy tym ułożyć uda równolegle do podłoża. Następnie wyprostuj kolana. Wykonaj to ćwiczenie 8-10 razy w 3 seriach.

3. Przysiady

Rozstaw nogi na szerokość bioder, ciężar ciała przenieś na pięty. Ugnij kolana do ćwierć przysiadu i pochyl przy tym tułów lekko do przodu. Wyciągnij ręce w przód. Staraj się zachować naturalne krzywizny kręgosłupa. Wyprostu nogi, opuść ręce. Wykonaj 8-10 powtórzeń w 3 seriach.

4. Wypady

Wykonaj wypad w przód lewą nogą i ugnij kolana: lewe powinno znaleźć się w jednej linii nad kostką, prawa pięta uniesiona. Ręce poprowadź po skosie w przód i w bok, aby łatwiej było ci utrzymać równowagę. Postaraj się wytrzymać w takiej pozycji przez kilka sekund. Następnie zmień nogę i zrób 8-10 powtórzeń.

5. Unoszenie nogi na leżąco

Połóż się na brzuchu i dłonie podłóż pod brodę. Nogi ułóż w rozkroku na szerokości bioder, kolana pozostaw wyprostowane. Lewe kolano podnieś do góry, a prawe lekko ugnij. Biodra należy docisnąć do maty, tak aby nie było przerwy między biodrami, a matą. Utrzymaj lewe udo nad podłożem i wykonaj nogą krótkie, pulsujące ruchy jak najwyżej w górę i odrobinę w dół. Ćwicz w ten sposób przez 5-6 sekund, opuść nogę i powtórz to samo prawą nogą. Zrób 8-20 powtórzeń każdą nogę.

Autor: Ewa Klimacka