Ćwiczenia wzmacniające: Ćwiczenia wzmacniające nogi

Nadesłany przez: Hades dnia 2.07.2011, 23:20:22 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 7594 odsłon Stoimy przodem do sztangi, sztanga na stojakach, ręce na gryfie. Robimy krok do przodu i ustawiamy się tak, aby gryf sztangi spoczywał na górnej części mięśni czworobocznych.

1. Przysiady ze sztangą na karku


Technika wykonywania ćwiczenia

Stoimy przodem do sztangi, sztanga na stojakach, ręce na gryfie. Robimy krok do przodu i ustawiamy się tak, aby gryf sztangi spoczywał na górnej części mięśni czworobocznych. Zdejmujemy sztangę ze stojaków i robimy dwa kroki do tyłu. (robimy po 8 przysiadów w 4 seriach)

Pozycja wyjściowa do ćwiczenia:

Stopy rozstawione nieco szerzej niż szerokość barków, palce stóp odchylone na zewnątrz, tułów wyprostowany klatka piersiowa wypchnięta do przodu, łopatki ściągnięte do siebie, biodra cofnięte (naturalna krzywizna kręgosłupa), głowa uniesiona lekko w górę, wzrok skierowany przed siebie. Przed przystąpieniem do każdego przysiadu nabieramy powietrza (wdech) i zaczynamy go wypuszczać po przejściu najtrudniejszego odcinka ruchu powrotnego do pozycji wyjściowej.

2. Jeżdżenie na rowerze.

Do tego ćwiczenia nie potrzeba żadnych wyjaśnień. Po prostu jeździmy na rowerze statecznym lub normalnym. Zwiększając dystans lub obciążenie jazdy. To ćwiczenie należy wykonywać ok. 3 razy w tygodniu po ok. 20 do 30 min.