Ćwiczenia dla każdego: Ćwiczenia relaksacyjne 2

Nadesłany przez: Hades dnia 2.07.2011, 23:30:00 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 3231 odsłon Odciągnij ramiona jak najdalej do tyłu, a potem przenieś do przodu i zwróć do wewnątrz. Następnie wzrusz ramionami unosząc je jak najwyżej. Trzymaj głowę zupełnie nieruchomo i spróbuj dosięgnąć ramionami uszu. Pewnie Ci się nie uda, ale mimo wszystko spróbuj. Potem rozluźnij ramiona.

Wykonując wszystkie ćwiczenia oddychaj głęboko, powoli i regularnie. Oddychaj najwolniej jak tylko potrafisz.

* Zaciśnij jak najmocniej lewą dłoń, tworząc pięść, tak aby zbielały Ci kostki. Teraz powoli odginaj palce, a poczujesz, że mięśnie się rozluźniają. Przy zaciśniętej pięści mięśnie były napięte, przy otwartej dłoni mięśnie rozluźniają się. To samo musisz zrobić z innymi grupami mięśni.

* Zegnij lewą rękę tak, aby jak najmocniej napięć biceps. Potem rozluźnij mięśnie. Opuść bezwładnie lewą rękę i nie zwracaj na nią uwagi.

* W ten sam sposób rozluźnij mięśnie prawej dłoni.
* Tak samo rozluźnij biceps prawej ręki.
* Napnij mięśnie lewej stopy. Podkurcz palce. Kiedy poczujesz, że bardziej już nie możesz napiąć mięśni, rozluźnij się.

* Napnij mięśnie lewej łydki. Jeżeli dotkniesz jej ręką, poczujesz, jak twarda jest wówczas twoja noga. Odegnij nogę w kostce do tyłu, żeby jeszcze bardziej napiąć mięśnie. Następnie rozluźnij je.

* Wyprostuj lewą nogę i odepchnij stopę od siebie. Poczujesz jak mięśnie z przodu ud napinają się; powinny być twarde do samej góry nogi.

* Rozluźnij prawą stopę.
* Rozluźnij prawą łydkę.
* Rozluźnij prawe udo.

* Unieś się o jakieś 3 cm. napinając mięśnie pośladków. Następnie opadnij bezwładnie.

* Napnij mięśnie brzucha i wciągnij je. Spróbuj jak najbardziej wciągnąć brzuch. Następnie rozluźnij się i pozwól, by talia uzyskała jak największy obwód.

* Napnij mięśnie klatki piersiowej. Zrób głęboki wdech i wstrzymaj oddech, jak długo potrafisz. Wypuść powietrze i rozluźnij mięśnie.

* Odciągnij ramiona jak najdalej do tyłu, a potem przenieś do przodu i zwróć do wewnątrz. Następnie wzrusz ramionami unosząc je jak najwyżej. Trzymaj głowę zupełnie nieruchomo i spróbuj dosięgnąć ramionami uszu. Pewnie Ci się nie uda, ale mimo wszystko spróbuj. Potem rozluźnij ramiona.

* Następnie napnij mięśnie pleców. Spróbuj jak najbardziej się wyprostować. Rozluźnij mięśnie.

* A teraz mięśnie szyjne. Wysuń głowę do przodu i naciągnij mięśnie z tyłu szyi. Obracaj głowę w jedną i drugą stronę. Odchyl głowę do tyłu, jak najdalej potrafisz. Teraz pozwól mięśniom rozluźnić się. Poruszaj szyją, by sprawdzić, czy rzeczywiście są rozluźnione.

* Unieś do góry brwi, następnie ściągnij jak najniżej w dół. Wykonaj to kilka razy. Musisz poczuć napinające się mięśnie zarówno wówczas, gdy brwi wędrują do góry, jak i wtedy, gdy ściągają się w dół. Rozluźnij je.

* Jak najmocniej zaciśnij powieki. Udawaj, że ktoś próbuje Ci siłą otworzyć oczy. Mając ciągle zamknięte powieki rozluźnij mięśnie.
* Poruszaj wokół dolną szczęką. Zaciśnij zęby. Zmarszcz nos. Uśmiechnij się jak najszerzej, pokazując wszystkie zęby. Pozwól teraz mięśniom rozluźnić się.

* Wystaw język jak daleko się da. Mocno pchaj językiem górną i dolną część jamy ustnej. Następnie niech swobodnie odpoczywa w buzi.

Zebrał i opracował: Przemek Kamiński