Ćwiczenia dla każdego: Ćwiczenia relaksacyjne w pracy

Nadesłany przez: Hades dnia 2.07.2011, 23:40:00 Ocena: 0.00 (0 głosów) Oceń artykuł 4213 odsłon Plecy. Wyciągnij ręce nad głowę i udawaj że używasz ich do wspinania się po drabinie. Wolno i rytmicznie rób to przez dziesięć sekund. Potem rozluźnij się. Patrz prosto przed siebie siedząc wciąż na brzegu krzesła. Jednocześnie powoli i ostrożnie wykonaj skręt w prawo tak daleko jak możesz próbując chwycić oparcie krzesła...

1. Usiądź prosto na brzegu krzesła. Usmiechnij się
2. Oddychaj. Weź pięć wolnych, głębokich oddechów i oczyść swój umysł ze wszystkich trosk i myśli. Odejdź myślami od tego czym się przed chwilą zajmowałeś.

3. Kark i ramiona. Unieś ramiona próbując dotknąć nimi uszu. Jednocześnie wyciągnij ręce przed siebie. Napinaj mięśnie rąk i ramion przez pięć sekund. Potem rozluźnij się?

4. Unieś powtórnie ramiona. Tym razem wyciągnij ręce w bok. Napinaj mięśnie rąk i ramion przez pięć sekund. Potem rozluźnij się. Zrób delikatny skręt głową: dwa razy w prawo i dwa razy w lewo. Nie zapomnij o oddechu.

5. Plecy. Wyciągnij ręce nad głowę i udawaj że używasz ich do wspinania się po drabinie. Wolno i rytmicznie rób to przez dziesięć sekund. Potem rozluźnij się. Patrz prosto przed siebie siedząc wciąż na brzegu krzesła. Jednocześnie powoli i ostrożnie wykonaj skręt w prawo tak daleko jak możesz próbując chwycić oparcie krzesła.

6. Nogi. Unieś prawą nogę. Wykonaj krążenie stopą pięć razy. Powtórz ćwiczenie z lewą nogą. Powtórz całe ćwiczenie. Unieś obie nogi. Podciągnij palce stóp do siebie tak, by poczuć napięcie w łydkach. Wytrzymaj w tej pozycji przez pięć sekund. Potem rozluźnij się.

7. Oddychanie. Wyobraź sobie że znajdujesz się w jakimś miłym i spokojnym miejscu. Zamknij oczy. Rozluźnij każdą część ciała w której czujesz napięcie. Przez następną minutę oddychaj wolno i głęboko.

8. Świat realny. Powróć do swoich zajęć wypoczęty i zrelaksowany. Stosuj ten trzyminutowy relaks, gdy czujesz t że napięcie rośnie.

cyt. Zarządzanie stresem, czyli jak budować wewnętrzną siłę, Akademia Rozwoju 2, Gazeta Prawna kurs na CD